קומבינה? פ.ס.ז' תקבל ממשרד התיירות של קטאר 150 מיליון אירו בעונה

המרוץ של הקבוצה הצרפתית לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי נמשך, הפעם עם הסכם עתק ל-4 שנים ■ "המטרה היא לקדם את תדמית קטאר"

הרבה סימני שאלה הועלו בשנה האחרונה סביב היכולת של פאריז סן-ז'רמן לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, מאז נרכש המועדון במאי 2011 על-ידי זרוע השקעות הספורט של ממשלת קטאר (QSI). בסוף השבוע אפשר היה לקבל רמז ברור לגבי ההתנהלות של הקבוצה בניסיון לעקוף את התקנות: העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" מפרסם כי פ.ס.ז' חתמה על הסכם עתק עם משרד התיירות הקטארי (QTA), שיבטיח לה לפחות 150 מיליון אירו לעונה, בהסכם שיימשך ארבע שנים - מהעונה הנוכחית ועד תום עונת 2015/16. בעונה האחרונה של ההסכם יעמוד הסכום על מעל 200 מיליון אירו. בסך הכלף צפויה QTA להעשיר את קופתה של פ.ס.ז' ביותר מ-600 מיליון אירו בשנים הקרובות.

מדובר על הסכם פרסום במסגרתו "תפעל פ.ס.ז' לקידום התדמית של קטאר", נכתב בעיתון הצרפתי. על-פי הפרסומים, למרות שמדובר בסכום יוצא דופן בעולם הכדורגל, ההסכם לא יכלול חסות חולצה ראשית - השייכת כרגע לחברת התעופה "אמירייטס".

הכספים שאמורים להיכנס ממשרד התיירות הקטארי יסייעו לפ.ס.ז' לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, המתירות למועדוני כדורגל באירופה מקסימום הפסדים תפעוליים של 45 מיליון אירו בעונות 2011/12 ו-2012/13. פ.ס.ז', שרכשה שחקנים בכ-250 מיליון אירו מאז עברה לשליטה קטארית, רחוקה מאוד כרגע מעמידה בתקנות.

ההסכם של פ.ס.ז' עדיין דורש את אישור אופ"א ואישורה להכניסו לתחשיבי הפייננשל פייר-פליי. מסתמן כי הארגון לא יערים קשיים יותר מדי גדולים בעניין הזה. מאז הוציאה לדרך את תקנות הפייננשל פייר-פליי, נאלצה אופ"א להתמודד עם מספר הסכמים "חשודים" שמטרתם לעקוף את התקנות. הכוונה להסכמים שנועדו לאפשר הזרמת כספים דרך בעלי הקבוצות, תוך הכשרתם באמצעות גוף המקורב/קשור לבעלים ומעניק חסות מסחרית. כך למשל חתמה מנצ'סטר סיטי, המוחזקת בבעלות של גוף ההשקעות של שליטי אבו-דאבי, על הסכם "תמוה" עם חברת התעופה של אבו-דאבי, אתיחאד אירווייז, בגובה של מאות מיליוני ליש"ט.

ההסכם בין פ.ס.ז' למשרד התיירות הקטארי מתפרסם דווקא בסוף השבוע שבו רושמת אופ"א עונשים חסרי תקדים לקבוצות שלא עומדות ברגולציות הכלכליות, כולל הרחקתה של מלאגה הספרדית לעונה אחת מהופעה במפעלים האירופיים בשל אי-תשלום חובות.

פ.ס.ז', שלא זכתה באליפות צרפת מאז 1994, רושמת את העונה הטובה ביותר שלה מזה שנים - הקבוצה מדורגת בתום המחזור ה-19 במקום הראשון בליגה. בנוסף, היא העפילה לשמינית גמר ליגת האלופות, שם תתמודד מול ולנסיה.