"רני רהב, משכורות העתק ליח"צנים כמוך - זה הכסף שלנו"

"ישראל יקרה לנו" במכתב תגובה לרהב, שביקר בחריפות את השר כחלון: "דבריך הם צביעות גמורה... חברות הסלולר עשקו את תושבי ישראל במשך עשור" ■ רהב: "לצערי, הבנתו של אייל עופר בכלכלה אפסית; אלפי ישראלים פוטרו בגללו"

על רקע דברי רני רהב, שתקף בחריפות את השר משה כחלון בטענה כי הרפורמה שביצע בשוק הסלולר הזיקה למשק, תנועת "ישראל יקרה לנו" שלחה לרהב מכתב תגובה שלא חוסך בביקורת - תחת הכותרת "מדבר רהב תתרחק".

"דבריך הם צביעות גמורה: כלפי העובדים וגם כלפינו, אזרחי ישראל", כותב איל עופר, ממקימי התנועה הפועלת להורדת יוקר המחיה בישראל. "האם התעוררת זה עתה מ-10 שנות שינה שבמהלכן עשקו חברות הסלולר את כל תושבי ישראל והטילו עלינו מס-סלולר שנבע מיכולתן לגבות מחירי עושק לא תחרותיים?

"גם הדיבידנדים שמשכו בעלי השליטה, משכורות-העתק שהלכו לבכירים וכן ההוצאות ששילמו חברות הסלולר ליח"צנים כמוך - זה הכסף שלנו, של אזרחי ישראל, כסף אשר כל משפחה ומשפחה הייתה יכולה להקצות לחינוך, לבריאות, למזון טוב יותר או לחיסכון. במקום זאת שילמנו כל שנה אלפי שקלים מיותרים לחברות הסלולר - ואתה מתעורר כעת לדבר בשם המפוטרים? מי ידבר בשם האזרחים הנגזלים יום-יום?", כתב עופר לרהב.

לדבריו, "הניסיון שלך לקשור בין התחרותיות המבורכת בענף הסלולר, תחרותיות שמורידה מחירים לכולנו, לבין פיטורי כמה אלפי עובדים, היא הטעיה צבועה. את העושק האמיתי ספגנו כולנו במשך שנים מדי חברות אלה. בישראל יש אלפי עובדי היי-טק צעירים החולמים לברוח מכאן - וזה בגלל אנשים כמוך ובגלל לקוחותיך".

עופר הוסיף: "עובדי חברות הסלולר אינם אשמים, הם היו חלק ממנגנון שנועד ליאש אותנו, לבלבל אותנו בסבך מחירי הסלולר הגבוהים. גם אתה חלק ממנגנון שנועד לשמר את הסדר הקיים - כי אתה יודע שאתה והחברות שמשלמות לך יודעות כיצד להפעיל מניפולציות ומנופי לחץ על השלטון - זה מה שבעייתי ב'הון-שלטון' שעולה לכולנו ביוקר".

"יש רק דבר אחד שמפחיד אותך", כתב עופר לרהב, "העם, מחאה עממית - ולכן אתה מנפק לנו אמרות שקריות על מסים. אם יח"צנים כמוך ועורכי דין של מקלטי מס למינהם ולוביסטים לא היו פועלים בצורה שאתם פועלים - הייתה לנו מדינה הרבה יותר זולה, עם הרבה צעירים שהיו נשארים בה במקום לרדת מהארץ.

"המחירים הם הבעיה במדינה, זה מה שחונק את הכלכלה. רמת מחירים נמוכה תורמת לכלכלה, אז אל תנסה למכור לנו את ההפך. ואם אתה באמת רוצה לדבר על מסים: פרסם בבקשה את הסדרי המס שלך ושל לקוחותיך - ואז נדע מדוע לממשלה חסר כסף. זה בטח לא קשור למחירי הסלולר".

רני רהב מסר בתגובה: "לצערי, הבנתו של אייל עופר בכלכלה היא אפסית. לצערי הרב, הוא וחבריו גרמו באופן אישי לפיטוריהם של אלפי אזרחים במדינת ישראל, שרק עכשיו מתעוררים ומבינים שהם מפוטרים בגלל אייל עופר כזה ואחר. אם הוא היה מבין בכלכלה, הוא היה מבין שה-1% במע"מ זה ה-8 מיליארד שקל שהיו חסרים לשר האוצר בתקציב, ואלה 8 מיליארד השקלים שהועברו על-ידי חברות הסלולר כמסים".