עמוס רוקח מונה למנכ"ל סוכנות הביטוח מבטח-סימון

רוקח, שעד עתה כיהן כסמנכ"ל ומנהל מרחב סוכנויות של מגדל, ישמש גם כממלא מקום זמני למנכ"ל חברת בי-דיוק תפעול הסדרים פנסיונים

יונל כהן, מנכ"ל קבוצת מגדל, מתחיל למלא את התפקידים הפתוחים בצמרת החברה בעקבות גל העזיבות הרחב שהתרחש בה לאחרונה. קבוצת הביטוח הגדולה במשק הודיעה היום על מינויו של עמוס רוקח לתפקיד מנכ"ל סוכנות הביטוח הגדולה בישראל - מבטח-סימון, שנמצאת בבעלותה המלאה. במקביל, רוקח, שעד עתה כיהן כסמנכ"ל ומנהל מרחב סוכנויות של מגדל, ישמש כממלא מקום זמני למנכ"ל חברת בי-דיוק תפעול הסדרים פנסיונים.

רוקח יחליף בתפקידים אלה את יוני קופרמן אשר שימש בהם במקביל ושעזב את הקבוצה לטובת תפקיד משנה למנכ"ל וראש החטיבה לחסכון לטווח ארוך במתחרה הגדולה - כלל ביטוח. כזכור, כניסתו של קופרמן לתפקידו החדש בכלל ביטוח אינה חלקה משום שמגדל עומדת על כך שהוא יעמוד בסיכום שלו מול החברה בנוגע לתקופת צינון של 9 חודשים החל מרגע ההודעה המוקדמת שלו (שניתנה לפני פחות מחודש). במגדל מבהירים גם היום כי הם מצפים שקופרמן יעמוד בסיכום עימו וישלים את מלוא תקופת הצינון.

מבטח-סימון הינה סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים הגדולה בישראל והיא נמצאת בבעלותה המלאה של מגדל. מדובר בסוכנות הביטוח הפנסיונית הגדולה ביותר מבחינת רבות מחברות הביטוח המתחרות של מגדל (כלומר, מבטח היא הסוכנות הגדולה, החזקה והמשפיעה ביותר גם אצל חברות גדולות אחרות). הסוכנות הגדולה - בעלת היקף פרמיות נפרעות של כ-3.7 מיליארד שקל בשנה, נוצרה בתוצאה ממיזוג סוכנויות סימון את ויזל ומבטח שמיר שנרכשו על ידי מגדל לפני כעשור.

מבחינת רוקח מדובר בקידום משמעותי לתפקיד מאוד מרכזי בקבוצה. ב-7 השנים האחרונות הוא מכהן כאמור כמנהל מרחב סוכנויות במגדל, כאשר קודם לכן הוא שימש במשך כ-5 שנים כמנהל מרחב ירושלים של מגדל ולפני כן כמנהל מחוז וסמנכ"ל בחברת המגן שמוזגה לתוך קבוצת מגדל.

במקביל למינוי האמור, מגדל הודיעה על מינויה של עו"ד סיגל גרינהאוז למנהלת מרחב עסקים גדולים (מג״ל) המרכזת את פעילות עסקי הביטוח הכללי הגדולים של החברה במסגרת חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה שלה. גרינהאוז, שהצטרפה למגדל ב-2000 ושימשה בתפקידה האחרון כמנהלת מחלקה מסחרית וסיכונים מיוחדים, מחליפה את עלית כספי שעזבה את מגדל לטובת תפקיד משנה למנכ"ל בכלל ביטוח.

לדברי מנכ"ל מגדל, יונל כהן, "העובדה שמגדל בחרה להשלים את המינויים בהנהלת מערכי ההפצה של הקבוצה במנהלים מוכשרים "מתוך הבית" היא עדות לעוצמתה של קבוצת מגדל ולמצויינות של שדרת ההנהלה של הקבוצה". גם אריק יוגב, מנכ"ל מגדל סוכנויות ומשנה למנכ"ל מגדל וראש חטיבת הלקוחות וערוצי ההפצה בקבוצה, ציין ש"אנו גאים בשדרת המנהלים הצעירה והמוכשרת שמגדל דואגת להכשיר ובימים הקרובים יפורסם שמו של מנהל מרחב סוכנויות אשר יבחר גם הוא מקבוצה זו".

עם זאת, במגדל יש עוד תפקידים מרכזיים רבים המחכים לאיוש במהרה בהם מנכ"ל קבוע לבי-דיוק (פעילות המרכזת את התפעול בסוכנויות הרבות של מגדל); מנהל חטיבת המטה, מנהל השיווק והפיתוח העסקי, ועוד.