אייל שני בדרך להסדר חוב: העליון הורה לקדם הסדר נושים

כוכב "מאסטר שף" שילם לקופת פשיטת-הרגל 1.4 מיליון שקל מתוך חוב של 3.6 מיליון שקל ■ שני: "כל מה שאני רוצה זה לשים את הפרק הזה מאחוריי ולשלם את חובותיי" ■ הנושים של שני דורשים לקבל 100% מהחוב

"כל מה שאני רוצה זה לשים את הפרק הזה מאחוריי ולשלם את חובותיי. אני שמח שבית המשפט העליון קבע שיש להגיע עמי להסדר נושים, דבר התואם את רצוני. אני מודה למשפחתי ולציבור הרחב על התמיכה שתמכו בי במהלך כל תקופה האחרונה".

כך הגיב היום (ב') השף פושט-הרגל אייל שני להמלצת בית המשפט העליון, לפיה הוא והנאמנים על נכסיו יקדמו הסדר חוב חדש עם נושיו הרבים.

בתום הדיון בעליון בערעורו של שני על צו המאסר שהוציאה לו שופטת המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך ועל צו התשלומים שקבעה, הורו נשיא העליון אשר גרוניס והשופטים חנן מלצר ואורי שהם לשני ולנאמנים לקדם את החתימה על הסדר החוב החדש.

השופטים נתנו לצדדים חודש וחצי שבמהלכו, קבעו, ידאגו הנאמנים, עורכי הדין ארז חבר ומרדכי האן-מרקוביץ, לקיים אספות של נושיו של שני, במטרה להגיע להסדר ולסיים את סאגת החובות של ה"מאסטר שף".

סנגורו של שני, עו"ד ארנון שגב, התחייב כי שני יגיש בימים הקרובים לנושיו הצעה חדשה להסדר, שתידון באספות הנושים.

עוד נקבע כי עד לגיבושו של הסדר החוב המיוחל, יעמוד בעינו צו התשלומים שהוציאה השופטת אלשיך לשני. לפי הצו, צריך שני לשלם לקופת הכינוס מדי חודש, את כל תקבוליו מהמדיה (תוכניות טלוויזיה ופרסומות), ובנוסף 25 אלף שקל בגין 3 המסעדות בהן הוא מעורב.

הנושים דורשים: כל החוב

במהלך הדיון הצהיר הנאמן לנכסיו של שני, עו"ד חבר, כי השף המפורסם כבר הפקיד בקופת בית המשפט סכום של 1.44 מיליון שקל מתוך חובות של 3.62 מיליון שקל, לא כולל תשלומי מס הכנסה.

לאחר שהנשיא גרוניס הביע את דעתו כי יש להגיע להסדר נושים חדש עם שני, ציין עו"ד שגב כי השף רוצה בכך. לדברי שגב, הסדר כזה צריך לכלול היפרדות בין הצדדים. "מערכת יחסים שנמשכת, אני יודע שגם הנושים לא מעוניינים בה כי היא מגלמת סיכונים, פיקוח לטענת הנושים, אז בסופו של דבר אנו סבורים כי אנו יכולים להגיע להסדר... משום מה מעולם לא נזקף לטובתנו שבעצם שני הלך וגייס (כסף) ממקורות חיצוניים, שלא קשורים לאף אחד מהצדדים בהליך זה", אמר שגב.

הנאמן, עו"ד חבר הסכים כי רצוי לקיים הסדר, וש"כל אחד ילך לדרכו", אך ציין כי משתי אסיפות נושים שכבר התקיימו עולה כי הנושים דורשים לקבל 100% מהחוב. "אנו מסתכלים על רמת ההשתכרות של שני כיום בשיא הפופולריות, וזה לא מרחק רב מה-3.6 מיליון שקל. לא נסכים להצעה שתחזיר אותנו לבית המשפט המחוזי", הבהיר חבר.

ניצל ממאסר

סאגת כניסתו לכלא של שני, כוכב התוכנית "מאסטר שף" המשודרת בערוץ 2, נמשכת מזה חודש. שני חויב אז על-ידי השופטת אלשיך לשלם לקופת פשיטת-הרגל שלו חוב שצבר בסך 189 אלף שקל - ולא, נקבע כי ייכלא ל-45 ימים. לפני שבועיים, רגע לפני ששני אמור היה להיכנס למאסר, התייצבו סנגוריו בבית המשפט ושילמו את החוב - ובכך נמנע מאסרו.

בהחלטתה מתחה השופטת אלשיך ביקורת חריפה על שני. "שני החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, ונראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה", כתבה.

שני עירער לבית המשפט העליון הן על צו התשלומים שקבעה אלשיך והן על צו המאסר. בהמשך, העניק העליון לשני ארכה של יום אחד לשלם את החוב.