עדות של דני איילון עלולה להפליל את ליברמן בפרשת השגריר

עדותו של סגן שר החוץ, שלאחרונה הודח מרשימת הליכוד ביתנו, עלולה להביא להחמרת סעיף האישום נגד ליברמן ממירמה והפרת אמונים ללקיחת שוחד

עדותו של סגן שר החוץ, דני איילון, עשויה לסבך את ח"כ אביגדור ליברמן במסגרת פרשת השגריר בבלארוס, ולהביא להחמרת סעיף האישום נגדו ממירמה והפרת אמונים לעבירה של לקיחת שוחד.

בערוצי הטלויזיה נחשף הערב (ב') כי בימים האחרונים גבתה המשטרה את עדותו של איילון, במסגרת השלמות החקירה המתקיימות לאחר החשיפה בדבר אי-גביית עדותם של חברי ועדת המינויים במשרד החוץ, ואיילון מסר לחוקרים עדות המפלילה את ליברמן, ולפיה הפעיל ליברמן לחצים על חברי ועדת המינויים לאשר את מועמדותו של זאב בן-אריה לשגריר בלטביה.

על-פי ההערכות, איילון יכול היה להרשות לעצמו למסור גירסה חופשית לחוקרים, דווקא משום שלאחרונה הודח על-ידי ליברמן מרשימת "הליכוד ביתנו" לכנסת הבאה, ומתוך ידיעה שאין מחיר פוליטי נוסף שליברמן עשוי לגבות ממנו, אם ימסור עדות המסייעת לתביעה.

מלשכתו של סגן השר איילון נמסר: "איילון כלל אינו נחקר".

בהמשך השבוע אמור גם ליברמן עצמו למסור עדות במשטרה ולהגיב על המידע המפליל כלפיו מצד העדים שמסרו עדות בימים האחרונים.

הראיות החדשות נגד ליברמן עשויות להחמיר את סיפור המעשה העובדתי שבכתב האישום בלא לשנות את סעיף האישום כלפיו, שהוא כעת מירמה והפרת אמונים. במקרה מחמיר יותר אפשר שיוחלט בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לשנות את סעיף האישום, ואולם ההערכה היא שהסיכוי לכך קטן.

כך או כך, החמרת התשתית העובדתית נגד ליברמן עשויה להשפיע על שיקולי הענישה, היה ויורשע במשפט, וכן על נכונותו של בית המשפט לקבוע כי בעבירה יש משום קלון.