פולאר שווה פחות מ-2 מ' ש'; אוריגו תעמיד החוב לפירעון מיידי

קרן המנוף אמורה היתה לקבל תשלום של 6.9 מיליון שקל בשבוע שעבר מהחברה שבשליטת זיל פלדמן במסגרת מתווה הסדר החוב

חודש לאחר שנדמה היה שחברת פולאר השקעות, שבשליטת זיל פלדמן, הצליחה להגיע למתווה מוסכם על הסדר חוב, הודיעה קרן המנוף אוריגו על כוונתה להעמיד את יתרת החוב כלפיה לפירעון מיידי. זאת, אם לא תקבל מיידית תשלום של 6.9 מיליון שקל, שהיה אמור להתקבל בשבוע שעבר.

פולאר , שבניהולו של אורי שני, מסרה ש"תפעל מול אוריגו כדי להגיע להבנות בנושא". ביום ראשון הסבירה החברה כי "נוכח משאים ומתנים עם הנושים, שנמשכים זמן רב, ונוכח העובדה שמחזיקי האג"ח דחו את מועד פירעון התשלום עבורם, החליטה החברה לא לפרוע את הסכום לאוריגו לפני שיתבררו תוצאות המו"מ עם נושיה".

היקף החוב הכולל של פולאר למחזיקי האג"ח עומד על כ-100 מיליון שקל (האג"ח נסחרות בתשואת זבל של 223%). לקרן המנוף היא חייבת 60 מיליון שקל. אי פירעון התשלום לאוריגו מצטרף לחוב בפיגור של כ-30 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

פולאר הייתה בעבר חלק מקבוצת בנק הפועלים (אז נקראה פועלים השקעות), ובהמשך שימשה זרוע הפעילות המרכזית של קבוצת שרם-פודים-קלנר. ב-2007 רכש איל הנדל"ן האמריקני פלדמן את השליטה בחברה, לפי שווי של חצי מיליארד שקל. פלדמן מחזיק כיום ב-40% ממניות החברה, ושותפיו לשליטה הם אריה עובדיה ואבי רויכמן, שרכשו 32% מפולאר באמצעות חברת דסטיני שבבעלותם, לפי שווי דומה. פלדמן ודסטיני מופסדים מאות מיליוני שקלים על השקעתם.

פולאר נמצאת במשבר קשה. בשנים האחרונות היא רשמה הפסדי ענק, נסחרת בשווי אפסי של פחות מ-2 מיליון שקל, ומנהלת זה זמן מה מו"מ עם נושיה להסדר חוב. לחברה שלוש השקעות מרכזיות - פרויקט הנדל"ן הולילנד שבירושלים; פרויקטים של נדל"ן מניב בארה"ב; ו-50% מחברת הזרע (בעלת שטחים חקלאים בהיקף של 18 אלף דונם).

דירקטורים התפטרו

בחודש שעבר התפטרו הדירקטורים רויכמן ועובדיה, בשל "אי אישור כיסוי ביטוחי לדירקטור בפוליסת ביטוח נושאי משרה של החברה, עקב התנגדות יחידה של פ.ד אחזקות (החברה של פלדמן, א' ש') באסיפה הכללית. בנוסף, לטענת הדירקטור המתפטר, לחברה לא ניתנה הזדמנות נאותה להיות שותפה בפרויקטים שבהם מעורב בעל השליטה באמצעות חברה פרטית שבשליטתו. החברה מעורבת בעסקאות בעלי שליטה, שבעל שליטה זכאי לרווחים מכוחן, שבוצעו ללא אישור האסיפה הכללית".