משה עמית בדרך לתפקיד יו"ר בית ההשקעות אקסלנס

עמית יפנה בשבוע הבא את תפקיד יו"ר דלק ישראל לטובת אודי ניסן

כשנתיים וחצי לאחר ששמו נקשר כמועמד לתפקיד יו"ר קבוצת הביטוח הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, צפוי משה עמית בן ה-78 להתמנות בקרוב ליו"ר בית ההשקעות אקסלנס, שבשליטת הפניקס.

כיום משמש כיו"ר אקסלנס אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס. לפידות ממלא תפקיד זה מתחילת יולי השנה, אז עבר עוזי דנינו מכס יו"ר בית ההשקעות לתפקיד המנכ"ל. בשלב זה עמית הוא המועמד היחיד לתפקיד יו"ר אקסלנס, הגם שמינויו עדיין לא סגור רשמית.

בתחילת ינואר, ביום שלישי הבא, יסיים עמית כהונה של שמונה שנים וחצי כיו"ר דלק ישראל, חברת שיווק והפצה של מוצרי דלק.

בעבר כיהן עמית כחבר הנהלת בנק הפועלים וכממלא מקום מנהל הבנק. עמית מכהן כדירקטור בשורה ארוכה של חברות, בהן Saint Laurence Bank Barbados, קבוצת דלק, ישראכרט, אלייד נדל"ן, מגה קמעונאות, פועלים שוקי הון ו-AFI Development Cyprus. אם וכאשר הוא ימונה ליו"ר אקסלנס, יידרש עמית לעזוב חלק ניכר מעיסוקיו אלו.

בית ההשקעות אקסלנס נסחר בבורסה לפי שווי של כ-724 מיליון שקל ונמנה עם צמרת בתי ההשקעות הגדולים, לאחר פסגות ומיטב-דש. נכון לסוף ספטמבר האחרון ניהל אקסלנס נכסים בהיקף כולל של כ-69.7 מיליארד שקל.

את מקומו של עמית כיו"ר דלק ישראל יתפוס אודי ניסן, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, שימונה לתפקיד לאחר תקופת צינון בת שנה.

בעלי מניות דלק ישראל יתכנסו בתחילת ינואר לאשר את תנאי העסקתו: עבור 80% משרה תעמוד עלות שכרו השנתית של ניסן על כ-1 מיליון שקל (משכורת חודשית של 60 אלף שקל, צמוד למדד, רכב דרגה 7, החזר הוצאות והטבות נוספות). ניסן גם ייהנה ממענק חתימה של 120 אלף שקל ומאופציות פאנטום בשווי כלכלי של 1.1 מיליון שקל, ויקבל מענק שנתי בהיקף שייקבע בהתאם להחלטת הדירקטוריון.