מודיעין דועכת: קרסה היום ב-23% וצללה כ-50% תוך שבוע

שותפות חיפושי הגז נסחרת היום לפי שווי שוק של 78 מיליון שקל ■ תצא לגיוס מיידי של 20 מיליון דולר כדי לממן את חלקה בקידוח ברישיון "גבריאלה" ■ תקציב קידוח "גבריאלה" מוערך ב-96 מיליון דולר, ללא מבחני הפקה

הנפילה ביחידות ההשתתפות של השותפות המוגבלת מודיעין לא נעצרת. מאז שדיווחה בתחילת השבוע שעבר כי בעקבות קשיי מימון היא תבצע את הקידוח ברישיון "גבריאלה" במקום קידוח מתוכנן ברישיון "ים חדרה", צנח שווי השותפות ב-57%.

היום איבדו יחידות ההשתתפות של מודיעין, שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי פתוח, 23.4% נוספים, על רקע פרטים שסיפקה על אודות גיוס הון מתוכנן. סך הכול איבדה מודיעין - שנסחרה בעבר לפי שווי של יותר ממיליארד שקל - 90% משוויה, מאז תחילת הקידוחים בצמד הרישיונות הימיים "מירה" ו"שרה" לפני כחצי שנה. מודיעין, בניהולו של רון מאור, נסחרת כעת לפי שווי של 78 מיליון שקל בלבד.

החברה סיפקה היום (ד') עדכון בדבר גיוס הון, שאותו היא מתכוונת להוציא לפועל בימים הקרובים. היא ציינה כי בכוונתה לגייס באופן מיידי כ-20 מיליון דולר, בדרך של הנפקה לציבור, וכן באמצעות הנפקת זכויות למחזיקים קיימים. ההנפקה לציבור תכלול הצעת מכר של יחידות השתתפות, ושתי סדרות של כתבי אופציה. מי שכבר מחזיק ביחידות השתתפות וכתבי אופציה מסדרה 9 של מודיעין, יקבל ללא תמורה אופציות משתי סדרות אשר יונפקו במסגרת המכרז לציבור.

מודיעין לא פירטה את מחיר המימוש ומועד הפקיעה של האופציות, כך שלא ידוע מה היקף הסכום שאותו תוכל לגייס, מעבר לגיוס המיידי של 20 מיליון דולר.

גיוס ההון ישמש את מודיעין למימון חלקה בקידוח הימי "גבריאלה" (70%), הממוקם 24 ק"מ צפון מערבית לחוף תל אביב. הרישיון משתרע על שטח כולל של 390 קמ"ר. על פי דוח המשאבים המותנים, האומדן המיטבי (P50) לכמות הנפט שקיימת ב"גבריאלה" עומד על 110 מיליון חביות, והוא נע בין 30 ל-264 מיליון חביות נפט ברישיון.

בסוף הרבעון השלישי למודיעין היו 41 מיליון דולר בקופת המזומנים. אולם, לשותפות היו הוצאות נוספות שטרם נכללו בדוח זה, בגין חלקה במימון קידוח "שרה", שננטש ב-20 באוקטובר לאחר שהוכרז כקידוח יבש (בדומה לקידוח "מירה" שקדם לו). מודיעין השקיעה בצמד הקידוחים סך של כ-75 מיליון דולר.

תקציב קידוח "גבריאלה" מוערך ב-96 מיליון דולר, ללא מבחני הפקה שעלותם מוערכת ב-34 מיליון דולר נוספים. לפיכך, חלקה של מודיעין בחלק הראשון של הקידוח צפוי לעמוד על 67 מיליון דולר, במקרה שהיא לא תכניס שותפים לרישיון שיקטינו את חלקה.

בעקבות שינוי ההסכם מול חברת Noble Drilling - בעלת האסדה שצריכה הייתה לבצע עבור מודיעין את הקידוח ב"ים חדרה" וכעת תבצע את הקידוח ב"גבריאלה" - מודיעין העבירה לה כפיצוי ציוד קידוח שערכו נאמד ב-14 מיליון דולר. בנוסף, התחייבה מודיעין לספק לנובל דרילינג מכתב אשראי בגובה של 20 מיליון דולר עד יום חמישי הבא, ומכתב נוסף בהיקף של 13.2 מיליון דולר עד סוף חודש ינואר. מכאן נובעת הדחיפות של מודיעין בגיוס ההון, על אף שלפי מצגת שפרסמה בשותפות הקידוח צפוי להתבצע רק בתחילת חודש אפריל.

גם גלוב מגייסת

בתוך כך, דיווחה היום שותפות חיפושים אחרת, גלוב אקספלוריישן , על ביצוע הנפקה, שלישית במספר בחודשיים האחרונים, של יחידות השתתפות וכתבי אופציה. אם כל האגדים שאותם הציעה גלוב יירכשו על ידי הציבור, היא תגייס כ-6.5 מיליון שקל. סכום זה יוכל לגדול ב-7.8 מיליון שקל, אם כל כתבי האופציה שיונפקו (סדרה 6) ימומשו עד מועד פקיעתם בעוד שלושה חודשים. מטרת הגיוס היא מימון קידוח מעקף ברישיון "אופק 2" שליד לוד, אשר הופסק בתחילת השנה.

נציין כי בשתי ההנפקות הקודמות שנערכו באוקטובר, גייסה גלוב כ-13 מיליון שקל. על רקע ההנפקה, איבדו היום יחידות ההשתתפות של גלוב 10.9% מערכן.