גיא קלנר פורש מניהול משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן

‎‎על-פי ההערכות, ההחלטה נובעת מקשיים בהפיכת המנכ"ל קלנר לשותף משמעותי במשרד, על רקע המו"מ עם סוכנות יורו הבינלאומית‏‏‏

‎‎גיא קלנר, מנכ"ל משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, פורש מתפקידו לאחר 3 שנים - כך נודע ל"גלובס".

מקורבים למשרד מספרים כי ההחלטה לפרוש נובעת מכך שאחרי 3 שנים בתפקיד, הגיעה נקודת הכרעה בשאלה אם קלנר ימשיך כשכיר או ייכנס כשותף. אופציית השותפות הפכה למסובכת יותר בעקבות תהליך המשא-ומתן הבינלאומי, שנחשף ב"גלובס", שמקיים המשרד מול סוכנות הפרסום יורו הבינלאומית. נראה כי קלנר לא ראה את עצמו ממשיך כשכיר אחרי התקופה הזו והחליט לפרוש.

‏בענבר-מרחב-ניסן קיימים היום 3 בעלי מניות עיקריים: חן ענבר, ירון מרחב ורובי ניסן. עד לפני כשנה היה ניסן שותף קטן יחסית, ומי שהחזיק ברוב המניות שבידיו כיום היה הפרסומאי ספי שקד. כששקד פרש מהמשרד, גדל משמעותית חלקו של ניסן, והוא הפך לשותף שווה, ושמו צורף לשם המשרד. לפיכך, מאחר שהמשרד כבר עתיר שותפים ממילא - הדבר עשוי לגרום לקושי להפוך מנכ"ל לשותף שווה.

‏קלנר הצטרף לענבר-מרחב-ניסן עוד בימים שהמשרד היה תחת השפעת המיתון של השנים 2008-2009. כל משרדי הפרסום ספגו בתקופה זאת ירידה בהיקפיהם, אך בענבר-מרחב, שעשה אז את צעדיו הראשונים לתוך 20 משרדי הפרסום הגדולים, הייתה להפחתת פרסום של לקוחות כמו אקסלנס השפעה כואבת.

‏קלנר הגיע למשרד עם עבר עשיר של עשייה: הוא שימש בעברו כיו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, יו"ר חברת איסתא, מנכ"ל חברת נכס לשיווק ומדיה לסטודנטים ומנכ"ל חברת ג'וב טוב, חברת גיוס והשמה לסטודנטים ואקדמאים.‏‎ ‎

בתקופת כהונתו כמנכ"ל, קלנר הוביל והיה שותף לחלק מהמהלכים המשמעותיים שנעשו במשרד - המשמעותי שבהם הוא רכישת משרד הפרסום הוותיק לין&לין. המהלך נשא נדוניה של 30 מיליון שקל וצירוף לקוחות כמו בריל תעשיות המחזיקה מותגים כמו לי קופר, גלי וסקאל.

‏למרות הסיכון שטומנים בחובם מהלכים מסוג זה, הצליחו בענבר-מרחב-ניסן להטמיע את לין לתוכם בהצלחה, בלי לאבד לקוחות משמעותיים בדרך. אם מוסיפים לכך זכיות בתקציבים כמו קופת-חולים מאוחדת, פיצה האט ושוקולד השחר, שהגיעו בתקופת כהונתו, מקבלים משרד שנמצא בפוזיציה שונה מאוד מזו שהיה כשקלנר נכנס אליו לפני 3 שנים.

‏אמנם במשרד יש 3 שותפים פעילים ורעבים שנושאים בחלק חשוב במאמץ היומי, אך אין ספק כי גם לקלנר היה חלק בהצלחת המשרד להפוך למשרד בחמישייה השלישית, עם סיכוי לא רע להגיע בשנים הקרובות אל תוך העשירייה הראשונה.

‏גיא קלנר אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "אני מסיים 3 שנים נפלאות, שבהן המשרד גדל והתחזק בכל מובן אפשרי. עלינו בדירוגים באופן משמעותי, פיתחנו את המשרד, גייסנו לקוחות חדשים, העובדים הם מהטובים בשוק, וזו בהחלט גאווה מבחינתי להסתכל לאחור ולראות איזה בית מדהים בנינו". ‏‎‎‏