ליברמן-איילון: נקמה מתוקה?

לא מתאים לך, ליברמן, לפשל בצורה כה שלומיאלית וילדותית

אכזבת אותי, אביגדור ליברמן. כבר אי-אפשר לסמוך על אף אחד? שאתה תיפול ככה, כמו ילד? אתה, שצלחת יועמ"שפטיים לרוב, שהדברת חשדות חמורים, שאחרים עמלו כל-כך קשה להכניס אותך פנימה - ואתה נשארת בחוץ? שעקבו אחריך, האזינו לך, חקרו אותך, דשו בך, ואתה תיפול מידיו של פקיד?

אתה רוצה להגיד שכאשר פיטרת את הסגן הזה שלך, דני איילון, לא העלית בדעתך שהוא יספר עליך? ברצינות, חשבת שהוא יוותר על ההזדמנות להכניס לך? או אולי לא זכרת שהוא היה בסביבה בפרשת השגריר? או שמא הנחת שאיילון לא יעז לדבר, כדי לא לקלקל לעצמו סיכויים פוטנציאליים בעתיד?

לא מתאים לך, ליברמן, לפשל בצורה כה שלומיאלית וילדותית. זה עושה להרבה מאוד אנשים בעיה. אחת הסיבות שהמראת בפוליטיקה הייתה התדמית של החכם, הערמומי, המתוחכם, הפוליטיקאי שכל צעד שלו מחושב - ותמיד מחושב נכון. אם התדמית הזאת מסתברת כמפוקפקת, מה נשאר ממך?

כל עוד אתה נחשב לחכם ציון, סולחים לך על הוולגריות וגסות-הרוח. אבל כאשר מתברר שאתה מסוגל גם להיות, תסלח לי, טמבל - אז הקריטריונים משתנים, ולא לטובתך.

אנשים שהתכוונו להצביע למענך עלולים לחשוב עכשיו פעמיים ושלוש. כי באמת, ליברמן, ככה ליפול? לתת לסגנך, זה שהושיב את השגריר הטורקי על כיסא נמוך, להושיב אותך עכשיו על כיסא עוד יותר נמוך? ואולי גם להושיב אותך, נקודה?

האדם הנוקם והכלב הנושך

אני מניח, ליברמן, שאתה מאמין שגם מזה תצליח לצאת. תתייצב על דוכן העדים ותספר את סיפורך בצורה רהוטה, בטוחה, תוקפנית. וכאשר אביגדור ישאג, איזה שופט או תובע לא יירא? עובדה - הצלחת להרתיע כמה יועצים משפטיים, אז מה זה בשבילך עוד שופט?

אבל נדמה לי, ליברמן, שהפעם זה לא יהיה פשוט, כי מולך ניצבת חומה גבוהה וחזקה. מולך ניצב המסוכן באויבים - האדם הנוקם. אתה העלבת אותו קבל עולם, השפלת אותו, גיחכת אותו, נשכת אותו, והתרופה על נשיכה, אומרים הסינים, היא להרוג את הכלב הנושך.

קריירה תמורת עדות?

האם יש דרך לעצור את האדם הנוקם? בטח. כל אדם ניתן להשפעה, במיוחד אם הוא פוליטיקאי. לא אתפלא אם באיזה שהוא מסדרון, אולי משרדון, אולי בתי-קפה, מישהו כבר מנסה לרקוח עסקת עדות. לא, לא עם הפרקליטות, אלא עם איילון.

הנוסחה פשוטה: קריירה תמורת עדות. אי-עדות, בעצם. מספיק אפילו ריכוך העדות. האם קיימת אפשרות שאיילון ימחל על עלבונו תמורת הבטחה לתפקיד בכיר אחרי הבחירות?

ספק אם קיימת אפשרות אחרת. נקמה היא דבר מתוק, אבל להכריח את ליברמן לכרוע ברך ולהציע ג'וב זו הנקמה האולטימטיבית. קודם כל השפלת ליברמן, ובמקביל הצלת הקריירה. בשביל צדיקים מהזן של איילון, ספק אם יש פה בכלל דילמה.