המדינה תפצה קטינים נפגעי עבירה עד לסך של 10,000 שקל

אם הורה בית משפט לנאשם לשלם פיצוי לקטין שהוא קורבן עבירה, הפיצוי הופך לחוב, שאותו תשלם רשות האכיפה והגבייה ■ איחור בתשלומים - העמדה של כל החוב לפירעון מיידי

החל ממחר (ג') תחל המדינה להעביר פיצוי לנפגעי עבירה קטינים, עד לסכום של 10,000 שקל, באמצעות רשות האכיפה והגבייה. זאת, בעקבות הצעת חוק בעניין פיצוי לקטין, שאושרה סופית בכנסת בחודש פברואר האחרון, ותיכנס לתוקף החל ממחר.

על פי החוק, המהווה תיקון לחוק המרכז לגביית קנסות, אם הורה בית משפט לנאשם לשלם פיצוי לקטין שהוא קורבן עבירה, הפיצוי הופך לחוב, שאותו ישלם המרכז לגביית קנסות עצמו - דהיינו, קופת המדינה - לניזוק את הסכום שנפסק, עד לתקרה של 10,000 שקל. זאת, בניכוי הסכום ששילם הנאשם. חובו של הנאשם הופך להיות במצב כזה חוב כלפי המדינה, ולא כלפי קורבן העבירה, וזאת עד לגובה הסכום שהועבר מקופת המדינה לקטין הניזוק.

המשמעות היא שפיצוי שנפסק לניזוק מעבירה, והיה קטין ביום מתן גזר הדין, החל מ-1 בינואר 2013, ישולם הפיצוי עד לסכום המדובר באמצעות המרכז לגביית קנסות. פרקי הזמן הקבועים בחוק למתן הפיצוי הם קצרים, ועומדים על שבועות אחדים ממועד מתן גזר הדין. במסגרת החוק תוקן גם חוק העונשין ונקבע כי אם הורה בית משפט כי הפיצוי ישולם בשיעורין, והנאשם לא שילם את אחד התשלומים במועד, יעמוד כל החוב לפירעון מיידי.