נתניהו התנצל בפני יצחקי: "לא מקובלת עליי הדרך הזאת"

הסטטיסטיקאי הראשי של מדינת ישראל פרופסור שלמה יצחקי פוטר היום בהודעת אי-מייל, ונתניהו שוחח איתו הערב ואמר: "זה לא ראוי, אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת. אברר כיצד זה קרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל הערב (ב') בפני הסטטיסטיקאי הראשי של מדינת ישראל פרופסור שלמה יצחקי, על רקע הדרך בה נודע לו על פיטוריו.

נתניהו אמר ליצחקי: "לא מקובלת עליי הדרך הזאת ואני מתנצל שכך זה נעשה. זה לא ראוי, אדם צריך לשמוע על סיום תפקידו בדרך אחרת. אברר כיצד זה קרה. אני מבקש להודות לך על השנים שבהן שרתת את המדינה".

יצחקי פוטר היום בהודעת אי-מייל. בתום מסיבת העיתונאים המסורתית לרגל השנה האזרחית החדשה בו נחשפו נתוני הצמיחה, אמר יצחקי כי "לפני חמש דקות קיבל מנהל מינהל בלמ"ס הודעת אי-מייל לפיה הממשלה החליטה שלא להאריך את החוזה שלי. לכן, החל מחצות, אני כבר לא הסטטיסטיקן הממשלתי. אז ירדתי להיפרד מכם. אם אתם שואלים אותי, זו לא צורה נאותה לסיים יחסי עבודה. הייתי מצפה ליחס אחר. לא כך מסיימים יחסי עבודה של 11 שנה, בעיקר כאשר הלמ"ס השיגה הישגים לא מבוטלים במהלכן".

לפני ימים מספר התבטא יצחקי בחריפות נגד הממשלה ופקידי האוצר והאשים אותם ביצירת הריכוזיות במשק. "גלובס" פרסם את דבריו של יצחקי בכנס במכון ון ליר אשר חוללו מהלומה גדולה: "מה שקורה בשוק ההון זה מדהים. הפרטת מערך הפנסיה גרמה לריכוזיות האדירה של שוק ההון- אני קורא לזה "שוד הפנסיה הגדול".

"גלובס" חשף היום כי הסטטיסטיקן הראשי החדש הוא פרופסור דני פפרמן, פרופ' במחלקה לסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת סאות' המפטון באנגליה.