פסגות מתריע: ננהל רשימה שחורה של חברות ובעלי שליטה

המנכ"ל חגי בדש: "לא נשתתף בהנפקה ללא בטוחות של חברות שהיו מעורבות בהסדר חוב בניגוד לעקרונות שלנו או של חברות שנכללות ברשימת טעוני הבדיקה"

"ננהל רשימה של חברות ובעלי שליטה שפעלו בניגוד לעקרונות שלנו. חובות צריך להחזיר, ובמלואם". כך הכריז היום (ג') חגי בדש, מנכ"ל פסגות. במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בבית ההשקעות, חשף בדש את אמנת פסגות למעורבות מוסדית, הקובעת בין היתר עקרונות סף להשקעה בחברות, והצהיר: "לא נשתתף בהנפקה ללא בטוחות של חברות שהיו מעורבות בהסדר חוב בניגוד לעקרונות שלנו או של חברות שנכללות ברשימת טעוני הבדיקה".

אמנת פסגות נשענת על חמישה עקרונות בסיס: קביעת עקרונות סף להשקעה בחברות; מעקב רציף וייזום פעילות אקטיבית מול החברות; ניתוח עצמאי ובלתי תלוי טרם ההצבעה באסיפות כלליות; מעורבות אקטיבית והובלת הטיפול בהסדרי חוב; וקידום שינויים מבניים ורגולטוריים בשוק ההון, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הרגולטור.

ה"רשימה השחורה" של פסגות תכלול חברות ובעלי שליטה שנקטו בפעולות, שלדברי בית ההשקעות עלולות לפגוע בזכויות לקוחותיהם. מדובר בפעולות כגון העדפת נושים, הענקת תגמול שאינו הולם לבעלי משרה, פיגור בתשלומים וריבוי עסקאות בעלי שליטה שאינן משרתות את טובת המשקיעים.

"כמנהלי כספי ציבור, אנחנו חושבים שנדרש מאיתנו להיות אקטיביים. הנתח של השוק הקונצרני בתיק נכסי הציבור הולך וגדל", הסביר בדש את המהלך. "מטרת האמנה הגדרת נורמות וכללים שקופים ככל האפשר לחברות בהן משקיע פסגות כיום ובעתיד. עלינו למקסם את התשואה ולהגן על האינטרסים של הלקוחות. אנחנו מאמינים שבאמצעות שיתוף הפעולה עם יתר המוסדיים, הרגולטורים והחברות הציבוריות במשק, נוכל ליצור שוק הון עם נורמות חדשות".