פובליסיס יפסיק לטפל באינטראקטיב של קוקה-קולה

באחרונה הוציאה החברה המרכזית את תקציבי פנטה וספרייט מהמשרד, כך שפובליסיס נותר עם תקציב האינטראקטיב ההפסדי - שעליו החליט כעת לוותר

נמשכים השינויים במערך הפרסום של החברה המרכזית למשקאות קלים: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום פובליסיס ישראל (לשעבר גלר-נסיס) יפסיק לטפל בתקציב האינטראקטיב של מותגי קוקה-קולה. בפובליסיס הודיעו על כך באחרונה לחברה, בתום משא-ומתן מסחרי ארוך שלא צלח.

עד לאחרונה היה משרד פובליסיס ישראל חלק ממערך הפרסום של החברה המרכזית גם בתחום תקציבי הפרסום "המסורתי", וטיפל במותגים פנטה וספרייט. קודם לכן טיפל המשרד גם בחלק ממותגי הבירות.

העבודה שעשה בעבר המשרד עבור החברה נחשבה לטובה, אך בשנתיים האחרונות נשחק מאוד מעמדו - גם המקצועי. בהדרגה נלקחו ממנו תקציבי הפרסום של החברה, עד שלבסוף, לפני מספר שבועות, הוצא המשרד לגמרי ממערך הפרסום של החברה המרכזית.

דריסת הרגל היחידה והמשמעותית שנשארה למשרד הייתה בתקציב באינטראקטיב. קבוצת פובליסיס, באמצעות משרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק, מטפלת בתקציב מזה זמן רב. מדובר באחד מתקציבי האינטראקטיב הגדולים והמשמעותיים בשוק, הן מבחינת ווליום כספי והן מבחינת האפשרות להציג יכולות. קוקה-קולה היה תקציב שאיפשר עבודה קריאטיבית, שאף זכתה לפרסים בארץ ובעולם.

לפני מספר חודשים עברה קבוצת פובליסיס בארץ סדרת שינויים מבניים ופרסונליים, שכללו את הטמעת אידיאולוג'יק בתוך פעילות גלר-נסיס והפיכת הגוף הממוזג לפובליסיס ישראל. בהמשך פרש מייסד אידיאולוג'יק, ינון לנדנברג, מפעילות בחברה הממוזגת.

תחת הניהול החדש של ארי מלמוד נערכה בדיקה מקיפה של רווחיות התקציבים. התברר כי ההשקעה של זמן ומשאבים על תקציב האינטראקטיב של קוקה-קולה עצומה ואינה רווחית - כפי שקורה לא אחת עם תקציבי אינטראקטיב בארץ, שמודל הרווחיות שלהם עדיין לא פוצח.

עם זאת, בגלל תקציבי הקריאייטיב שנוהלו במשרד, לא נעשו צעדים אופרטיביים בנדון; אבל ההחלטה של החברה המרכזית להוציא מהמשרד את תקציבי ספרייט ופאנטה שינתה את התמונה והותירה את פובליסיס עם החלק המפסיד בלבד. עתה נכשל המשא-ומתן המסחרי בין הצדדים, ונראה כי ההתקשרות באה אל קיצה.

מהחברה המרכזית למשקאות לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

פובליסיס ישראל מסרה כי אינה מגיבה לדברים.