רשות המסים: 1,200 פניות לגילוי מרצון מישראלים בחו"ל

לפי נתוני הרשות, מדובר על היקף-עתק של כ-12 מיליארד שקל ■ הערכות: הכנסות המדינה יגיעו לכמה מיליארדים בודדים ולא באופן מיידי

רשות המסים קיבלה יותר מ-1,200 פניות מתושבים ישראלים המתגוררים בחו"ל ומבקשים להחזיר את כספם ארצה ולשלם בגינם מסים, זאת במסגרת תוכנית הגילוי מרצון.

לפי נתוני הרשות, מדובר על רכוש בהיקף-עתק שנאמד בכ-12 מיליארד שקל. ברשות המסים אישרו את המספרים ומציינים כי מדובר רק על חלק מהפניות, וישנה ציפייה למאות פניות נוספות.

תוכנית הגילוי מרצון מיועדת להחזיר את כספם של ישראלים על רכוש אשר מסיבות שונות נמצא בחו"ל ובגינו לא שולם מס. הרשות מעודדת עתה את החזרת הכספים תוך מתן הנחות משמעותיות, הן בפיגורים, הן בריבית והן בשיעור המס.

על אף שמדובר בסכום-עתק, ברשות מבהירים כי טרם התברר הסכום הסופי שייכנס לקופת המדינה כתוצאה מהמבצע, עקב מתן ההקלות הרבות למשיבי הכספים; וכי בסופו של דבר ייכנסו לקופת המדינה "כמה מיליארדים בודדים". יתרה מכך, בגלל הצורך בבדיקה פרטנית ובהערכת שומות, הכסף לא יגיע בבת-אחת, ורובו ייכנס החל מ-2014.

לדברי רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל ב-RSM שיף הזנפרץ ושות' ונשיא לשעבר של לשכת רואי החשבון, "נתונים אלה מוכיחים כי על רשות המסים להמשיך וביתר שאת במהלך של 'יבוא' ההון לארץ. מרבית ההון הנמצא בחו"ל מקורו אינו בהון שחור שנצבר בארץ והוברח לשם, אלא בכספים הנמצאים בחו"ל מסיבות שונות ומגוונות, כמו מתנות, ירושות וכן הון שהועבר לחו"ל במסגרת פתיחת הגבולות של בנק ישראל בשנות ה-90, ה'ליברליזציה במט"ח'".