תערוכת CES: מה מתכננות סמסונג, פנסוניק ואינטל?

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם תתקיים בשבוע הבא בלאס וגאס - "גלובס" ידווח מכל מסיבות העיתונאים החשובות בזמן אמת מהתערוכה

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם - CES, תתקיים בשבוע הבא בלאס וגאס. התערוכה נחשבת לאחד האירועים החשובים בעולם בענף זה. רוב יצרניות האלקטרוניקה הגדולות, כמו סמסונג, LG, סוני ופנסוניק, בוחרות להכריז שם על המוצרים החדשים שלהן. "גלובס" ידווח מכל מסיבות העיתונאים החשובות בזמן אמת מהתערוכה.

CES היא תערוכה ענקית, בה מציגים 3,000 חברות המדגימות 20 אלף מוצרים ומכירות של כחצי מיליארד דולר, כתוצאה ישירה מהתערוכה. ל-CES מגיעים 150 אלף מבקרים, מתוכם 500 ישראלים. השנה יציגו בתערוכה 15 חברות ישראליות, בינהן, פריים סנס, עומק אינטראקטיב, סיאנו, ג'יני, אקסטרים ריאלטי, קומיגו של דב מורן, מוראל ו-Wi Charge.

סמסונג משדרגת

אחד הדברים המתסכלים ברכישת גאדג'ט חדש, הוא המהירות שהוא הופך לישן. בעוד שאת הסמארטפונים או הטאבלטים, צרכנים רבים משדרגים כל שנה או שנתיים, טלוויזיות הן מוצר שיושב בסלון הביתי שנים ארוכות. בסמסונג הבינו שקצב עדכון סדרות המסכים שלהן מתרחש מדי שנה, אבל הצרכן לא מתכוון להיצמד אליו. ב-CES 2012 הציגה סמסונג את האופציה לשדרוג יכולות החומרה והתוכנה של המסכים שלה. בתערוכה השנה, החברה תחשוף את הקופסה המאפשרת זאת.

ה-Evolution Kit מציע למסכי 2012 של סמסונג מעבד חזק יותר ויכולות גראפיות טובות יותר, ברמה של הטלוויזיות של 2013. מה שיאפשר שימוש מהיר וחלק יותר ביישומים של מסכי הסמארט TV של החברה. כמו כן, הקופסה החדשה תוסיף אופציה להפעלה קולית והפעלה באמצעות תנועת הידיים, למסכים שלא תמכו בכך.

פנסוניק מתכננת מספר חידושים בסדרת מסכי הסמארט TV שלה - SmartViera. קו המסכים מאופיין במסגרת דקה יותר בכ-5%-10%. עובי מסכי הפרימיום בסדרת ה-LED ובראשם ה-WT ירד לראשונה מרף ה-4 ס"מ. פנסוניק הכניסה השנה לקו המסכים שלה, תוכנת Swipe and Share, המאפשרת לצפות בתוכן הנמצא בטאבלט או בסמארטפון, ולהציגו בטלוויזיה, דרך ה-WIFI המובנה. חשוב לציין, שלפחות ככל הידוע כרגע, לפנסוניק אין תמיכה בעברית, לכן לא תהיה אפשרות להצגת קבצי וידיאו עם תרגום.

פנסוניק מקדמת, כמו יצרניות אחרות, שילוב של שיחות וידיאו דרך סקייפ בטלוויזיה. בדגמים החדשים, החברה היפנית, הוסיפה מצלמת HD בתוך הטלוויזיה עצמה. מלבד זה, ניתן יהיה להפעיל את המסכים החדשים בהפעלה קולית באנגלית. השליטה הקולית תאפשר שינוי ערוצים, עוצמת השמע והתפריטים השונים, זאת באמצעות התקנת מיקרופון בשלט המובנה של המסכים. כמו כן, המסכים יגיעו עם מעבדים כפולי ליבה, מה שיעזור במהירות התגובה של היכולות החכמות.

LG - מסכים חכמים

בחברת LG הקוראינית, מתכננים להציג את סדרת הסמארט TV החדשה שלה - Cinema 3D. לטענת החברה, הקו החדש מציע גישה נוחה יותר לתוכן ויכולות שיתוף.
LG תציג גם שלט המג'יק שעוצב מחדש ומאפשר מלבד שליטה במסך באמצעות תנועה היד המחזיקה אותו, גם הפעלה קולית בתפריטים השונים של המערכת.

LG תציג גם את שואב האבק הרובוטי המרובע שלה. שואב ההום-בוט המרובע, הוא בעל יכולות ניקוי משודרגות, זאת בעיקר בשל אשף הפינות החדש המותקן במכשיר. יישום זה, כולל סנסורים משופרים ומברשות ארוכות יותר, ומאפשר לשואב להגיע למקומות שהגישה אליהם קשה. סנסורים אינפרה אדום, מזהים מכשולים והעין הכפולה של הרובוט, הכוללת שתי מצלמות, סורקת וממפה את החדר, כאשר האור כבוי.

הקופסה של אינטל

אתר הטכנולוגיה טק קראנץ' דיווח, שאינטל תחשוף בתערוכה את הקופסה החכמה שלה, המתחברת לטלוויזיה. הקופסה תאפשר להזרים תכנים מהאינטרנט לטלוויזיה, כמו כן, היא תשמש כמכשיר הקלטה לשידורים הלינאריים מהמסך (כבלים או לוויין).