מי אנס את הקשישה?

מעשיו המגונים של הרב מוטי אלון בקטינים היו חגיגה לחילונים

בואו נדבר על אונס הקשישה בת ה-83 בתל-אביב, בידי פליט מאריתריאה. בואו נבחן את המקרה: האם צבע עורו הכהה של האנס, מוצאו והקהילה שאליה הוא משתייך, הם העיקר?

כנראה שמדובר בסוטה, חולה-רוח, שמסתובב ברחובות בלי השגחה. הוא יכול היה להיות יהודי, לבן-עור, עם תואר מהאוניברסיטה ועם בעיות נפשיות קשות. אבל האריתראי המופרע הזה נפל כפרי בשל לידי פוליטיקאים ופעילים החברתיים, שמיהרו לרכב עליו ולנגח את כל הפליטים כהי-העור באשר הם, ולא משנה אם עושים להם עוול.

נתוני פשיעה נמוכים במיוחד

למה עוול? כי אם הטענה הרווחת היא שכל הפליטים הם שתיינים, רוצחים, מסוממים ואנסים בפוטנציה, העובדות מוכיחות בדיוק את ההפך. חטיבת המחקר של הכנסת, לא פחות, קובעת חד-משמעית כי נתוני הפשיעה בקרב המסתננים נמוך מזה של שאר האוכלוסייה. רק 0.55% מסך ההליכים הפליליים ננקטו נגדם. אז מה. לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו. כל הפליטים עבריינים. אנחנו הרי יודעים טוב יותר מכולם.

לפני כמה ימים התפוצץ מטען בפתח-תקווה והרג אדם המוכר למשטרה, ככל הנראה על רקע פלילי. יש חשד סביר להניח כי מדובר בפשע מאורגן, כיוון שלסתם נרקומן שפורץ לבתים כדי להשיג את מנת הסם הבאה שלו אין גישה לחומרי נפץ כאלה ואין לו מערך מודיעיני כזה.

האם המקרה הזה יהפוך את פתח-תקווה כולה לחשודה כעיר של פשע מאורגן? זה לא יקרה. למה? כי הכללות משרתות בדרך-כלל צרכים פוליטיים, ופה לאף אחד אין אינטרס כזה.

אם מדברים על הכללות, אז לא רק אריתראים אונסים ומטרידים מינית, אלא גם חרדים וחובשי כיפות אחרים, כמו הרב מוטי אלון למשל. כשנחשפו מעשיו של אלון, שנחשד במעשים מגונים בכוח בקטינים, המגזר כולו עבר טלטלה עזה, והסערה הזאת היתה כלי ניגוח בידי חילונים שרצו לחשוף, לכאורה, את פרצופם האמיתי של יראי-השמיים כולם, מעשה פסול, אסור ומקומם.

תנו לפסיכיאטר לעבוד

צריך להימנע מלקחת אירועי קיצון פרטיים ולייחס אותם לקבוצה שלמה. אונס וסטיות יש אצל כל המעמדות, כל הדתות, כל הצבעים. פשע קיצוני שכזה מקורו בעיוות פסיכולוגי חמור, שאינו קשור למוצא, מצב כלכלי, או כל פרמטר אחר.

אי-אפשר להטיל אשמה על כל האריתראים בגלל פסיכופת אחד, מה גם שכשחושבים על זה לעומק, לקהילה האריתראית יש הרב היותר מה להפסיד מאירועים שכאלה מאיתנו. רובם, אגב, מזועזעים מהמעשה הנורא הזה, כי גם בארצם, מעשים שכאלה מוקצים מחמת מיאוס.

אז בואו ניתן למשטרה ולפסיכיאטרים לטפל באונס הקשישה האכזרי, ולא לפוליטיקאים ולאינטרסנטים.