רשת אל-ג'זירה קונה את ערוץ current tv של אל גור

אל-ג'זירה תשתמש בפלטפורמה של current tv להרחבת התפוצה שלה בארה"ב

רשת אל-ג'זירה קונה את חברת current tv. בשנה הקרובה יערכו הצדדים הליכי מיזוג, ובסופה תהפוך current tv לחלק מרשת החדשות מקטאר ותקרא "אל-ג'זירה אמריקה". הצדדים סירבו לחשוף את הפרטים הכספיים של העסקה.

רשת current tv הוקמה בשנת 2005 על-ידי סגן הנשיא האמריקאי לשעבר, אל גור, ועל-ידי ג'ואל חייט.

בהודעה משותפת שפרסמו השניים נכתב כי "מאז ההקמה הרשת גדלה בהדרגה, והיא משודרת כרגע ב-60 מיליון בתי-אב. הרשת הוקמה על מנת לספק במה לנושאים שנשארים בדרך-כלל בשוליים, להציג זוויות ראייה שונות לסדר היום ולספר סיפורים שאף אחד אחר לא מספר. לאל-ג'זירה יש את אותן מטרות, וגם הם מאמינים שהעובדות והדרך שבה מספרים את הסיפור מסייעים לנו להבין טוב יותר את העולם מסביבנו".

הרשת נאבקה על קיומה מאז הקמתה ועברה מספר גלגולים. בתחילה היא נשענה רבות על תוכן עצמאי של צופים ואקטיביסטים, אך בשנים האחרונות היא החליפה את לוחות השידורים והתמקדה בתוכניות בעלות זווית ראייה ליברלית.

בחודשים האחרונים אמר חייט כי הוא ישקול הצעות לרכישה, ולנוכח הפריסה הרחבה של התחנה, הצהרה זו עוררה עניין בשוק, בעיקר בקרב רשתות אשר מעוניינות להרחיב את החשיפה שלהן.

רשת אל-ג'זירה משדרת בארה"ב מאז 2006, אך היא לא הצליחה להרחיב את הפריסה לערים רבות במדינה.

למרות העסקה המסתמנת, רשת הכבלים טיים ורנר הודיעה באופן מיידי כי היא פועלת להסרת ערוץ current tv מהפלטפורמה שלה, דבר שיפגע בתפוצה. הרשת טענה כי הערוץ זוכה לנתוני צפייה נמוכים ואינו מצדיק את עלותו.