התעשיינים נפגשו עם נתניהו: "עשה נעים בגב וחזרנו"

הפגישה התקיימה בלשכת ראש הממשלה בקריה בת"א, כשברקע איומי המגזר העסקי מהשבועות האחרונים ל"מחאה חסרת תקדים בהיקפה" בעקבות גל ההתייקרויות

"לא היו לנו ציפיות גדולות, כך שגם אין אכזבות. באנו, הוצאנו קצת קיטור, ראש הממשלה עשה לנו נעים בגב וחזרנו הביתה", כך סיכם בשיחה עם "גלובס" בכיר באחד הארגונים הכלכליים הגדולים במשק את הפגישה אמש (ד') של לשכת התיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

הפגישה התקיימה בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל-אביב, כשברקע איומי המגזר העסקי מהשבועות האחרונים ל"מחאה חסרת תקדים בהיקפה", בעקבות ייקור מחירי המים, החשמל, הארנונה, מס המעסיקים, הסרת מכסי המגן על יבוא מחו"ל - וזו רשימה חלקית. בין ראשי המגזר העסקי היו שדיברו על כינוס מחאה נרחב של כלל הארגונים הכלכליים שפעילים במסגרת לשכת התיאום, בבנייני האומה בירושלים או באצטדיון בלומפילד ביפו, כדי להזהיר את הממשלה כי במדיניותה - היא שוחקת את המגזר העסקי ומחבלת במנועי הצמיחה של המשק.

כמה מראשי הארגונים טענו כי חקיקה פופוליסטית כביכול, רגולציה קשוחה בתחום העבודה ואיכות הסביבה ואכיפה נרחבת של תקנות בתחומים אלה מכבידים על המגזר העסקי, בייחוד בתקופה של האטה במשק.

תוכנית מפורטת

אלא שחרף הצהרותיהם הלוחמניות, ראשי הארגונים הכלכליים יצאו מהמפגש עם נתניהו מפויסים, לאחר שהבטיח להם כי לשכת התיאום תהיה מעורבת בדיונים על גיבוש תקציב המדינה הבא.

"הצגנו לראש הממשלה תוכנית סדורה ומפורטת לפיתוח ולעידוד של מנועי הצמיחה במשק, שכוללת פתרון של בעיות רגולציה שמקשות על פיתוח של תעשיות חדשות במדינה, על הרחבת הגז הטבעי במשק, הכשרת כוח-אדם מקצועי והקלה בביורוקרטיה. יצאנו בתחושה שהוא מסכים איתנו, והבהיר שאינו יכול לבצע את כל מה שהוא רוצה בתחומים שונים בגלל שיטת הממשל ובגלל שהוא זקוק לכוח. לא הרגשתי שהייתה כאן מריחה כלשהי", אמר בשיחה עם "גלובס" יו"ר לשכת התיאום ונשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן.

עם המשתתפים בפגישה נמנו גם נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, נציג העסקים הקטנים, אהוד רצאבי, נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל ונציג המלונאים, עמי פדרמן.

"לפגישה הזאת לא היה ערך מיוחד, כי מה אפשר לצפות מראש ממשלה בתקופה של מערכת בחירות? לא ציפינו להשיג הישגים מדהימים. העברנו לו מסרים, שמענו אותו וזה כמו שאנחנו שומעים בשבועות האחרונים את רוב ראשי המפלגות. הוא הציג לנו נתונים, אמר שהמשק במצב טוב יחסית וטען שהמצב באירופה קשה יותר", אמר אחד מראשי הארגונים הכלכליים.

לדברי אורן, עמיתיו והוא העבירו לראש הממשלה את המסר שלפיו "לא נהיה יותר פרה חולבת לכסף שהממשלה זקוקה לו למען מטרותיה. המצב הזה לא יימשך עוד, ואנחנו מרוצים מכך שנהיה שותפים לדיונים על תקציב המדינה. זאת מטרה שהושגה, ומבחינתנו זהו הישג חשוב".