ועדת הבחירות: הופעת שרית חדד בכנס הליכוד ביתנו - עבירה

80 אלף שקל שולמו לזמרת ששרה לנתניהו "אתה תותח" ■ יו"ר ועדת הבחירת המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, העביר את הטיפול בנושא ליועמ"ש ולמבקר המדינה ■ "הרשימת הפרה ביודעין ובמכוון את הוראות החוק"

אחרי הביקורת החריפה שנמתחה על ההחלטה לשלם לשרית חדד 80 אלף שקל על השתתפותה באירוע השקת הקמפיין, ממשיכה הסוגיה לסבך את בנימין נתניהו ואנשיו: יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, קבע הבוקר (ו') כי בהזמנת הזמרת להופיע בכנס בבנייני האומה, "הפרה רשימת הליכוד ביתנו ביודעין ובכוונת מכוון את הוראות החוק".

רובינשטיין, שהכריע בעתירה בנושא שהגישה תנועת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, קבע כי "הופעתה של הזמרת שרית חדד בכנס השקת מסע הבחירות של המשיבות היא הפרה של הוראת סעיף 8 לחוק דרכי תעמולה".

לשון הסעיף, כפי שנקבעה בחוק, קובעת באופן מפורש כי "לא תהא תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור, לרבות הופעות אמנים, נגינה, זמרה, הצגת סרטים ונשיאת לפידים".

כעת יועבר הטיפול בסוגיה למבקר המדינה, יוסף שפירא, וגם לידי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין - שיבחן האם היו לפרשה היבטים פליליים. "ככל שהוא יבקש לבחון את הדברים, חזקה עליו שיפנה לנוגעים בדבר לפי שיקולו", כתב רובינשטיין.

עורכי הדין מטעם יש עתיד, שהגישו את העתירה בדבר ההופעה לוועדת הבחירות המרכזית, טענו כי עוד טרם הכנס הבהיר מבקר המדינה, יוסף שפירא, למטה המפלגה כי המהלך אסור לפי חוק - אולם לדבריהם, בליכוד ביתנו ביתנו להתעלם מהדברים.

שר החינוך גדעון סער, העומד בראש מטה הבחירות של הליכוד ביתנו, אמר בשבוע שעבר בתגובה כי "זמרים הופיעו בעבר בכל המפלגות, ובכלל זה גם בעבודה ובמרצ". נוסף על כך, הוא דחה את הטענות כאילו אנשיו הוזהרו עוד טרם האירוע.