מיקרוסופט זכתה במכרז של הפנטגון בשווי של מאות מיליונים

היקף החוזה שנחתם עם הפנטגון עומד על 617 מיליון דולר ויתפרס על פני 3 שנים ■ במסגרת העסקה יותקנו על כמיליון וחצי מחשבים של הפנטגון מוצרים של ענקית התוכנה

חברת מיקרוסופט הודיעה אתמול כי זכתה במכרז של משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - במסגרתו תספק את החברה את התוכנות שלה לכל מחשבי משרד ההגנה. החברה הודיעה כי היקף החוזה עומד על 617 מיליון דולר והינו לתקופה של 3 שנים.

על פי דיווח בסוכנות "בלומברג" במסגרת העסקה צפוי הפנטגון להתקין את מוצריה של מיקרוספוט על כמיליון וחצי מחשבים השייכים למערכת הביטחון האמריקאית. העסקה תאפשר לחיל האוויר, הצבא ולסוכנות להגנת מערכות המידע גישה למוצריה האחרונים של ענקית התוכנה מרדמונד כמו ווינדוס 8, חבילת אופיס 2013 ותוכנית שיתוף הקבצים SharePoint 2013.

"רוב משרד הביטחון האמריקאי החליט ללכת עם מיקרוספוט. זה מאוד טוב מבחינת עסקית", אמר טים סולמס, האחראי על העסקים עם הפנטגון במיקרוסופט. וכנראה שזה מה שמיקרוספוט צריכה על מנת לחזק את מכירותיה של מערכת ההפעלה החדשה של החברה שהושקה לפני כחודשיים.

על פי נתוני שפורסמו לאחרונה עולה כי נתח השוק של ווינדוס 8 בחודש דצמבר עמד על 1.72% בלבד (כולל גם טאבלטים בהם מותקנת מערכת הפעלה זו), בהשוואה לנתח השוק של חלונות 7, שהסתכם באותו החודש ב-45.11%. אם לא די בכך, הנתונים מראים כי קצב האימוץ של חלונות 8 בחודשיים הראשונים להשקה נמוך יותר אפילו מזה של ויסטה - מערכת ההפעלה הכושלת של מיקרוסופט, שלא הצליחה לכבוש את לב המשתמשים.

בהודעה שפרסם הפנטגון בחודש שעבר עולה כי 7 חברות ניגשו למכרז, אך לא צויינה זהותם של החברות המשתתפות. על פי תוצאות המכרז, החברה שזכתה הינה Insight Public Sector שהינה חטיבה בתוך חברת Insight Enterprises Inc (סימול: NSIT) שמשווקת את המוצרים של מיקרוסופט.