מונטי הציג את הקואליציה החדשה שלו; הציבור לא מתלהב

ראש ממשלת איטליה המתפטר מריו מונטי הציג אתמול את הקואליציה שיעמוד בראשותה לקראת הבחירות הכלליות שיערכו באיטליה בחודש פברואר ■ על פי הסקרים, הקואליציה של מונטי תשיג רק 12% מהקולות

ראש ממשלת איטליה המתפטר מריו מונטי הציג אתמול את הקואליציה שיעמוד בראשותה בבחירות הכלליות שיערכו באיטליה בחודש פברואר. ההודעה של מונטי על הרכב הקואליציה באה כשבוע לאחר שהודיע באופן סופי על כוונתו להתמודד על קדנציה שניה בתפקיד ראש ממשלת איטליה.

שמה של הקואליציה החדשה יהיה "יחד עם מונטי עבור איטליה" והלוגו שלה כולל עיגול בצבעים של דגל איטליה (אדום, ירוק ולבן) עם שמו של מונטי באמצע. הקואליציה מורכבת מארגונים ומפלגות שממוקמות במרכז המפה הפוליטית במדינה.

"אני מקווה שהברית החדשה הזו תעזור בשיפור הפוליטיקה ותחזיר את העניין בפוליטיקה עבור הרבה אזרחים שמאסו בה. העניין הזה עשוי לעורר בהם מחדש את החשק לפעילות ציבורית", אמר מונטי אתמול במהלך מסיבת העיתונאים שבה הוצגה הקואליציה החדשה.

אך למרות המאורע החגיגי, למונטי יש הרבה דאגות על הראש בנוגע לעתידו הפוליטי. בסקר שנערך על ידי מכון המחקר Tence עולה כי הקואליציה החדשה של מונטי תשיג רק 12% מהקולות לעומת 25% שתשיג קואליציית הימין בראשות ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני ו-40% מהקולות שתשיג הקואליצייה השמאלנית בראשות המפלגה הדמוקרטית.