ארה"ב: טייס נעצר מספר דקות לפני הטיסה בחשד שהיה שיכור

אסון גדול נמנע בארה"ב לאחר שטייס בחברת "אמריקן איגל" נעצר לאחר שנכשל בבדיקת אלכוהול שנערכה לו ■ הוא נתפס דקות לפני שהיה אמור להטיס עשרות נוסעים ממינסוטה לניו יורק בטיסה מסחרית

טרגדיה גדולה נמנעה רגע לפני ההמראה: טייס בחברת התעופה "אמריקן איגל" שהיה אמור להטיס עשרות נוסעים ממינסוטה לניו יורק, הדיף ריח חריף של אלכוהול - ונעצר רגע לפני הטיסה.

הטייס, קולביורן כריסטיאנסן בן ה-48, המתין למעלית שלקחה אותו לתא הטייס, לקראת הטיסה שהייתה אמורה לצאת לשדה התעופה "לה גווארדיה" בניו יורק, כמה שעות לאחר מכן. בעודו ממתין, הריחו האנשים שעמדו בסמוך לו ריח חריף של אלכוהול שנדף ממנו, ומיהרו להזהיר את מנהלת הביטחון של שדה התעופה במקום.

הטייס השתוי כבר עלה לתא הטייס ואף החל בביצוע בדיקות לקראת המראה על המסלול, אלא שדקות לאחר מכן פשטו שוטרים מלווים במאבטחים של רשות שדות התעופה האמריקנית ועצרו את כריסטיאנסן במקום.

"בדמו של הטייס נתגלו כמויות אלכוהול גבוהות מהמותר"

הטייס, שנלקח לחקירה, הושעה מיידית ונערכו לו בדיקות "ינשוף" ובדיקות דם. התוצאות של בדיקות הנשיפה העלו כי בדמו נתגלו אחוזי אלכוהול גבוהים - ואף מעבר לכמות המותרת. "אנחנו ממתינים לתוצאות בדיקות הדם על מנת לקבוע אם הטייס היה שתוי ועמד לסכן את עשרות הנוסעים שעמד להטיס", מסר גורם במשטרת שדה התעופה במיניאפוליס. "אחרי שנקבל את התוצאות, נחליט אם לגבות אותו או לנקוט בצעדים משפטיים נגדו", הוסיף.

הנוסעים שעדיין לא עלו על הטיסה שהייתה יכולה לעלות להם בחייהם, המתינו כשעתיים וחצי בשדה התעופה עד שהגיע טייס חלופי, ולא ידעו כלל על המתרחש. "המצב היה יכול להיות מאוד מסוכן", סיפרה אחת הנוסעות המבוהלות, לאחר שנודע לה מה אירע. "אני מרגישה מאוד לא בטוחה ומוחה על כך שחברת התעופה לא סיפרה לנו מיד מה קורה", אמרה.

חברת "אמריקן איירליינס" שמקיימת שיתוף פעולה עם "אמריקן איגל" פתחה בחקירה רשמית בשיתוף הרשויות ומנהלת גם חקירה פנימית משלה לבירור נסיבות המקרה.