הסערה בישראל: שיבושים בפעילות האווירית ובתנועת הרכבות

(עדכון) - ארקיע מעתיקה טיסות משדה דב לנתב"ג ■ שבעה בני אדם שנלכדו בהצפות באזור תחנת הרכבת בהרצליה חולצו על ידי צוותי הכבאות המקומיים ■ תחנות הרכבת בהרצליה ובבאר יעקב הוצפו ונסגרו

הסערה החורפית שהובטחה כבר כאן: שבעה בני אדם שנלכדו בהצפות באזור תחנת הרכבת בהרצליה חולצו על ידי צוותי הכבאות המקומיים. משטרת התנועה חסמה את הכניסה לשדרות שבעת הכוכבים בעיר לבאים מכיוון איילון צפון.

הסערה גרמה לשיבושים חמורים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ, תחנות הרכבת בהרצליה ובבאר יעקב נסגרו ותנועת הרכבות בין ת"א לחיפה ובכיוון ההפוך הופסקה בצהריים למשך 45 דקות. התנועה חודשה אולם בשל הצפת המסילה באזור נתניה ישנם שיבושים בתנועת הרכבות בקו זה.

מזג האוויר הסוער נותן אותותיו גם על הפעילות האווירית. חברת ארקיע, המפעילה את כל טיסותיה משדה דב, הודיעה כי עקב הצפי של השירות המטראולוגי למזג אוויר סוער ורוחות בעוצמה חריגה, תעתיק את כל טיסות הפנים-ארציות שלה לאילת מחר (ב') החל משעות הבוקר המוקדמות לנתב"ג. מרשות שדות התעופה נמסר כי לפי שעה מזג האוויר אינו משפיע על פעילותו התקינה של נמל התעופה בן גוריון.

בשיחה עם חדשות 2 סיפר ירון קורן, דובר שירות כבאות והצלה בהרצליה, על רגעי החילוץ. "צוותים שלנו ביצעו חילוץ של שבעה לכודים וכלב, הם הועברו על ידי כלי רכב גבוהים למקום יבש", שחזר. "רכבים נוספים שנתקעו בגלל השיטפונות חולצו גם הם".

המערכת החורפית שנכנסה לאזורנו במהלך סוף השבוע צפויה להתחזק במשך היום וקיים חשש ממשי מפני נזקים נוספים כתוצאה מהרוחות העזות הצפויות להגיע עד ל-120 קמ"ש. נזקי מזג האוויר הופיעו גם אתמול כשמספר עצים קרסו באזור רמת גן, פגעו בקווי מתח וכתוצאה מכך הופסקה אספקת החשמל באזור למספר שעות.

עיקר הגשמים יתרכזו היום באזור הצפון ובמישור החוף הצפוני. בחרמון צפוי לרדת שלג וגשם צפוי לרדת עד אזור השרון. בגוש דן ובהרי ירושלים צפויה הפוגה בגשמים עד לשעות הערב. לפנות בוקר נרשמה הצפה חריגה בעיר הרצליה כאשר כבישים הוצפו ומספר רכבים נאלצו לחלץ עצמם מהמים.

בהמשך השבוע הגשמים יתחדשו מהצפון ועד לנגב ויילוו בסופות רעמים ומשבי רוח סוערים. שלג ירד בחרמון וייתכן גם שלג בפסגות הגולן והגליל מעל 1,000 מטרים, אך הוא לא צפוי להיערם ליותר משכבה דקה וזמנית, אם בכלל. יש לציין כי במצבים כאלה קיימת סכנת החלקה בכבישים וייתכנו חסימות צירים בצפון רמת הגולן.

ברוב האזורים ישררו תנאי סערה ממושכים ויש חשש להצפות ושיטפונות. מהירות הרוח ביום שני תעבור לפרקי זמן קצרים את ה-100 קמ"ש, מה שמביא לחשש מנזקי רוח, קריסת עצים ורמזורים וכן קיימת אפשרות להפסקות חשמל מקומיות. ביום שלישי הרוחות ייחלשו אך יוסיף לרדת גשם בצפון ובמרכז. הטמפרטורות ירדו עוד.

ביום שלישי בלילה גל קור נוסף יחדו לאזורנו ובליווי משקעים נוספים, ייתכן אף שלג בהרי המרכז, ביום רביעי. הגשם צפוי להימשך גם ביום חמישי, כולל שלג בחרמון ואולי בפסגות הצפון. הפוגה צפויה רק בסוף השבוע.