מניית היום: מזנקת ב-7% לאחר קבלת אישור פטנט בארה"ב

אינסוליין מפתחת מוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין המוזרק לחולי סוכרת.

חברת הביומד אינסוליין דיווחה הבוקר (א') כי משרד הפטנטים בארה"ב הודיע לחברה כי סיים את בחינת בקשת הפטנט שהגישה וכי הוחלט לקבל את הבקשה. כדי לקבל את הפטנט על החברה לשלם אגרות נדרשות עד ליום 5 במרץ 2013.

אינסוליין מפתחת מוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין המוזרק לחולי סוכרת. שווי שוק החברה עומד על כ-172 מיליון שקל.

לפני כ-3 שבועות הודיעה החברה כי מניתוח תוצאות הביניים של ניסוי BARMER להשגת שיפוי ביטוחי למוצר ה-InsuPad בגרמניה עולה כי היעד העיקרי של הורדת צריכת האינסולין לארוחות (prandial insulin) בלפחות 10% בקבוצת הניסוי - הושג בהצלחה יתרה תוך שמירה על פרמטרי הטיפול בסוכרת.

ניתוח תוצאות הביניים, אשר הוגדר בניסוי מראש, מתייחס ל-78 נבדקים מתוך 150 נבדקים אשר משתתפים בניסוי ב-13 מרכזים בגרמניה, כשהחוקר הראשי הוא פרופ' תומס הק מהמרכז הרפואי בד-מרגנטיים. בניסוי השתתפו קבוצת ניסוי שהשתמשה במוצר ה-InsuPad באופן יומיומי במשך 3 חודשים (40 נבדקים במסגרת תוצאות הביניים) וקבוצת בקרה שקיבלה טיפול באינסולין ללא שימוש ב-InsuPad באותה תקופה (38 נבדקים במסגרת תוצאות הביניים).

תוצאות הביניים הראו הורדת צריכת אינסולין לארוחות של 30.3% (200% יותר מהמינימום הנדרש בניסוי) בקבוצת הניסוי ביחס לקבוצת הבקרה, במובהקות סטטיסטית של מעל 99.9% לעומת הנדרש (מעל 95%).