נתב בנמל אשדוד משתכר 77.4 א' ש'; סדרן - 69 א' ש'

עובדי הנמלים הביאו הביתה בשנת 2011 שכר חודשי ברוטו של 26,647 שקל בממוצע שכר העובדים עלה ב-8% בתוך שנה אחת בלבד

"החלום שלי הוא להיות... עובד נמל", נכתב בשלטים שנשאו הרופאים בעת מאבקם לשיפור תנאי שכרם. נתוני השכר בשירות המדינה ובסקטור הציבורי מוכיחים כי הרופאים ידעו על מה הם מדברים. בשנת 2011 ביססו עובדי הנמלים את מעמדם כשיאני השכר בשירות הציבורי: 2,655 עובדי חברות נמלי חיפה, אשדוד, אילת וחברת נמלי ישראל הביאו הביתה ב-2011 שכר חודשי ברוטו של 26,647 שקל בממוצע.

השוואת נתוני השכר של 2011 ל-2010 מגלה כי שכרם של עובדי הנמלים גדל נומינלית בשיעור של כ-8% בממוצע בתוך שנה אחת בלבד. בתוך ארבע שנים, מ-2008, גדל השכר הממוצע בחברת נמל חיפה ב-13.5% ושכרם של עובדי נמל אשדוד זינק בלא פחות מ-17.5%.

השינוי הבולט בצמרת מקבלי המשכורות בחברות הנמל היה עלייתם של הסדרנים בנמל חיפה. סדרני חיפה ששיגרו לרשימת עשרת מקבלי השכר הגבוה לא פחות מארבעה נציגים הצליחו לדחוק השנה את נתבי אשדוד, כוכבי השנים האחרונות.

את מצעד חברות הנמל הובילה גם השנה חברת נמלי ישראל (חנ"י), החברה שאחראית על התכנון והפיתוח העתידיים של הנמלים. 129 מקבלי המשכורות בחנ"י השתכרו ב-2011 שכר ממוצע של 29,250 שקל. למקום השני הגיעה חברת נמל חיפה ש-1,118 עובדיה השתכרו בממוצע 27,331 שקל, כ-1,318 עובדי נמל אשדוד השתכרו בממוצע 26,442 שקל וכ-130 עובדי נמל אילת שהשתכרו שכר חודשי ממוצע של 20,343 שקל.

בצד הוצאות השכר הגבוהות דיווחו הנמלים ב-2011 על ירידה דראסטית ברווחיותן. חברת נמלי ישראל הרוויחה ב-2011 כ-123 מיליון שקל, לעומת 258.2 ב-2010.

הרווח הנקי של נמל חיפה הצטמק ב-2011 בקרוב ל-90% והגיע ל-6.1 מיליון שקל לעומת כ-65 מיליון ב-2010.

נמל אשדוד דיווחה על רווח נקי של 18.8 מיליון שקל לעומת 179.8 מיליון ב-2010. דוח רשות החברות הממשלתיות ל-2011 ציין במפורש את הגידול בהפרשות השכר לעובדים כאחת הסיבות העיקריות להצטמקות הרווח בחברות הנמל.

עשרת שיאני הנמלים
 עשרת שיאני הנמלים