קומבינציה בכרכור: 30% מהיח"ד לבעלי הקרקע

חברת עידו חי החזקות והשקעות בע"מ מקבוצת דה כהן, יחד עם חברת סלע שיכון ניהול וייזום נדל"ן, חתמו על עסקת קומבינציה ביישוב עם 5 בעלי קרקע פרטיים

האטרקטיביות העולה של פרדס חנה-כרכור מובילה לעסקאות שנסגרות בערכים גבוהים מבעבר. חברת עידו חי החזקות והשקעות בע"מ מקבוצת דה כהן, יחד עם חברת סלע שיכון ניהול וייזום נדל"ן, חתמו על עסקת קומבינציה ביישוב עם 5 בעלי קרקע פרטיים. העסקה נחתמה לפי מפתח של 30% לבעלי הקרקע.

מדובר במגרש בשטח כשני דונם בדרך הבנים, שעליו ניתן להקים 20 יחידות דיור. החברות חתמו עם בעלי הקרקע על עסקת, שבמסגרתה יקבלו 6 דירות. עוד במסגרת העסקה, יקבלו בעלי הקרקע 2 מיליון שקל כהלוואה לצורך תשלום מסים החלים עליהם. התמורה לבעלי הדירות משקפת שווי של כ-6.5 מיליון שקל, כלומר שווי של כ-20 מיליון שקל לעסקה כולה.

גורמים בענף הבקיאים בעסקאות ביישוב מסבירים שמדובר בעסקה חריגה בהיקף שיעור התמורה שניתן לבעלי הקרקע. "בעסקאות דומות לא ניתנו יותר מ-25% לבעלי הקרקע, ולא בטוח שהייתי הולך היום על עסקה בסדר גודל כזה", אמר יזם הבונה ביישוב. ההערכה היא שסגירת עסקה בסדר גודל כזה מעידה על עליית מחירים צפויה ביישוב.

גם מי שביצע את העסקה, אורן דה כהן, מבעלי קבוצת דה כהן, מסכים שמדובר בעסקה המשקפת מגמה של עליית אחוזי הקומבינציה בעסקאות באזור: "היה לנו מו"מ ארוך עם המוכרים, של כמה חודשים אינטנסיביים. אנחנו מרוצים מהתוצאה הסופית ומאמינים במחירים באזור. אנחנו ממתינים כעת להיתר הבנייה ואני מקווה שנתחיל בעבודות תוך חודשיים".

בכוונת היזמים לפעול להוצאת הקלת שבס, ולבנות במקום 24 דירות בסך הכל. על פי התוכנית העסקית של החברה, בכוונתה לבנות במקום פרויקט מגורים שיכלול שני בנייני מגורים בני 5 קומות עם דירות בנות 3, 3.5 ו-4 חדרים בשטח של בין 87 מ"ר ל-105 מ"ר בטווח מחירים שבין 1.2 מיליון שקל ל-1.4 מיליון שקל. נכון להיום, המגרש פנוי לבנייה והחברה נמצאת לקראת הגשת היתר הבנייה. אדריכל הפרויקט הוא יוסי טל.