מיטב רוכש את השליטה בקמליה לפי שווי של 27 מיליון שקל

ערב השלמת המיזוג עם דש איפקס, מחזק בית ההשקעות מיטב את פעילות הברוקראז' שלו, באמצעות רכישת השליטה בקמליה קפיטל מרקט - חברת ברוקרים המתמחה בברוקראז' של ניירות ערך זרים

ערב השלמת המיזוג עם דש איפקס מחזק בית ההשקעות מיטב את פעילות הברוקראז' שלו, באמצעות רכישת השליטה בקמליה קפיטל מרקט - חברת ברוקרים המתמחה בברוקראז' של ניירות ערך זרים.

בית ההשקעות, בניהולו של אילן רביב, הודיע הבוקר על רכישת 60% מקמליה תמורת 16 מיליון שקל, מחיר המשקף לקמליה שווי של 27 מיליון שקל. בהמשך תמוזג פעילות החברה עם דש ברוקראז'.

מטרת המהלך היא ליצור סינרגיה בין מיטב טרייד, המתמקדת בברוקראז' ללקוחות פרטיים, דש ברוקראז', המעניקה שירותים ללקוחות מוסדיים בני"ע בישראל, וקמליה, אשר פועלת מול לקוחות מוסדיים, בעיקר בני"ע זרים.

קמליה נמצאת בשליטת יוהן קדוש (56%), בית ההשקעות אי.בי.אי (26%) וג'ו קטן (18%).

בשלב הראשון ירכוש מיטב את כל החזקות אי.בי.אי בקמליה, 25% ממניותיו של קדוש ו-9% ממניות קטן. לאחר השלמת המיזוג עם דש תמוזג פעילות קמליה עם מיטב טרייד ועם דש ברוקראז'. בסופו של דבר יחזיק דש-מיטב יותר מ-50% ממניות חברת הברוקראז' הממוזגת (קמליה-מיטב טרייד-דש ברוקראז'), והיתרה תוחזק בידי יוהן קדוש, ג'ו קטן, רון סירני ועובדי דש ברוקראז'.

בראש קמליה-דש ברוקראז' יעמדו יוהן קדוש, שישמש כיו"ר, ורון סירני, שיכהן כמנכ"ל. לדש-מיטב ניתנה אופציה לרכוש את יתרת מניות קדוש וקטן בשלבים (לאחר 3 ו-5 שנים).

אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב, ומי שצפוי לנהל את בית ההשקעות הממוזג, הסביר כי "העסקה תחזק משמעותית את תחום הברוקראז' בחברה הממוזגת מיטב-דש, על-ידי הוספת פעילות בני"ע זרים, תחום שצפוי לצמוח בשנים הקרובות".

רק לפני כשנה הודיעה מיטב על צמצום פעילותה בתחום הברוקראז'. זאת על רקע השחיקה ברווחיה מפעילות זו עקב התחרות עם הבנקים. במסגרת זו הוחלט לצמצם את פעילות הברוקראז' ללקוחות מוסדיים מחד גיסא, ולחזק את פעילות הברוקראז' ללקוחות פרטים (באמצעות מיטב טרייד), מאידך גיסא.

עולם המיזוגים והרכישות לא זר למיטב. בארבע השנים האחרונות פעל בית ההשקעות בשיטתיות, תוך שהוא רוכש וממזג לתוכו גופים קטנים ובינוניים. הרשימה המכובדת כוללת את מיזוגם של גאון שוקי הון וישיר בית השקעות, וכן את רכישת אפריקה בית השקעות, וייזר, מילניום, הילת שוהם, אוצרות ומבט תעודות סל.

העסקה המשמעותית ביותר נחתמה במאי 2012 עם דש איפקס. האחרונה כוללת מיזוג בין השניים לגוף שיהפוך לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל, וינהל למעלה מ-100 מיליארד שקל.

הרכישות של מיטב
 הרכישות של מיטב