שינוי ארגוני באקסלנס: "תפיסת לקוח של 360 מעלות"

המהלך כולל איחוד של כל ערוצי ההפצה והקמת מערך שיווק אחיד למוצרים של בית ההשקעות ■ דורון צור מצטרף לניהול התיקים של בית ההשקעות

בית ההשקעות אקסלנס, בניהולו של עוזי דנינו, יעבור בקרוב שינוי ארגוני שכולל מעבר לאסטרטגיה של התמקדות בלקוח. בנוסף, הוא צפוי להתחיל לפעול גם בתחומים חדשים. כך נודע ל"גלובס".

בין השינויים נכלל חיזוק חטיבת הלקוחות, שתעניק שירותים נפרדים ללקוחות פרטיים ומוסדיים. לפי גורמים באקסלנס, במרכז המהלך עומדת יישום "תפיסת לקוח של 360 מעלות". כלומר, הלקוח יוכל לקבל מנציג אחד שירותים בכל תחומי הפעילות של בית ההשקעות (ניהול תיקים, קופות גמל, קרנות נאמנות וברוקראז').

כחלק מהשינוי צפויה גם התייעלות, אך לפי גורמים בבית ההשקעות, לא תשתנה ככל הנראה מצבת כוח האדם, שעומדת כיום על כ-600 עובדים. העובדים שתפקידם יתייתר כתוצאה מהשינוי הארגוני, יוסטו לפעילויות חדשות שבכוונת בית ההשקעות להיכנס אליהם.

מיישר קו מול המתחרים

המהלך שמוביל דנינו כולל איחוד של כל ערוצי ההפצה של בית ההשקעות, והקמת מערך שיווק אחיד למוצרים של אקסלנס. כך, מנכ"לי החברות יוכלו להתמקד בפיתוח המוצרים עצמם, בעוד שחטיבת הלקוחות תטפל בפן השיווקי.

אסטרטגיה זו, נזכיר, אינה ייחודית לאקסלנס, וככל הנראה מדובר ביישור קו עם שני המתחרים העיקריים שלה: פסגות, ובית ההשקעות שימוזג בקרוב - דש-מיטב.

באחרונה קידם חגי בדש, מנכ"ל פסגות, מהלך דומה. בבית ההשקעות הגדול בישראל הוחלט על הקמת חטיבת לקוחות, בראשותו של טל קדם, שתספק שירותים ללקוחותיה בנוגע לכל מוצרי הבית. לפי ההערכות, גם בבית ההשקעות דש-מיטב, שלאחר מיזוגו יהפוך לבית ההשקעות השני בגודלו וידחק את אקסלנס למקום לשלישי, צפויים ללכת בדרך זו. אילן רביב, מי שצפוי לעמוד בראש הגוף הממוזג, כבר הודיע כי בראש חטיבת הלקוחות של דש-מיטב יעמוד עידו בירמן.

מחזקת גם את ניהול התיקים

דנינו מונה לתפקיד מנכ"ל אקסלנס לפני כחצי שנה, בעקבות פרישתו של דוד ברוך. המהלך הראשון שלו היה מינוי של צחי קורן כמנכ"ל קרנות הנאמנות, לאחר שמאיר מזוז הודיע על עזיבתו. מינויו של קורן אינו טריוויאלי, שכן הוא מגיע מרקע של שיווק ופיתוח עסקי (טרם מינויו לתפקיד שימש כמנכ"ל חברת התיקים של אקסלנס).

הדבר מצביע על כך שבעיני דנינו בראש החברה צריך לעמוד איש מכירות, ולא איש השקעות. כעת, עם חשיפת התוכנית האסטרטגית של אקסלנס, נראה כי דנינו מיישם את תפיסת עולמו בכל תחומי הפעילות של בית ההשקעות.

בתוך כך, אקסלנס מחזקת גם את פעילות ניהול התיקים שלה.

ל"גלובס" נודע כי דורון צור יצטרף בקרוב לשורותיה של חברת התיקים בבית ההשקעות, שמנוהלת כיום על ידי דני שפירא.

צור נחשב לאחד ממנהלי ההשקעות המוערכים בשוק ההון, ועד לאחרונה כיהן כמנכ"ל חברת קרנות הנאמנות קומפס, שנרכשה על ידי פסגות בשנת 2008 ונסגרה לפני כארבעה חודשים. לצור ניסיון של כ-20 שנה בשוק, והוא ידוע כמנהל השקעות שאינו חושש ללכת נגד הזרם. בין היתר בלט צור בתחזיותיו מפני בועת הנאסד"ק בשלהי שנות ה-90.

המספרים של אקסלנס
 המספרים של אקסלנס