לנדאו: "אנחנו לא אחראים להעלאת מחירי המים"

עוזי לנדאו מתנער בראיון לגל"צ מאחריות למחירי המים הגבוהים ■ בוחבוט: "מקורות מוכרת קוב מים לתאגידים ב-2 שקלים, והתאגיד מוכר לאזרח ב-9-14 ש'!" ■ נזקי הסערה: נתיבי איילון חסומים, דרך נמיר סגורה, שיבושים קשים ברכבות

למרות החורף הגשום והכנרת שמתמלאת בקצב מהיר - מחירי המים לא מפסיקים לעלות. שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו טוען היום (ג') בראיון לגלי צה"ל כי אין לממשלה סמכות להוריד את מחיר המים, והאשים את הממשלה הקודמת בהעלאות המחירים על אף שמחירי המים זינקו בעשרות אחוזים בתקופת ממשלת נתניהו.

"מדוע מחירי המים לא יורדים? אני חושב שאת השאלה הזו צריך להפנות לגברת לבני. הממשלה שלה, ממשלת לבני-אולמרט, היא זו שקיבלה החלטה להוציא את הסמכות לקביעת תעריפי המים מידי הממשלה לרשויות סטטוטוריות עצמאיות. זה הוצא מידי הממשלה ואין לממשלה סמכות לקבוע את המחירים. זה החוק", אמר לנדאו בראיון לרזי ברקאי בגל"צ.

- גם את מחירי החשמל אין לך יכולת לקבוע?

"כן, יש את רשות החשמל. אין סמכות לממשלה. אני מאוד שמח שהרמת לי להנחתה את הסוגיה הזו".

- רשות המים זה גוף פרטי או ממלכתי?

"זה גוף ציבורי... למה מחירי המים עולים? בין השאר כי מדינת ישראל השקיעה הרבה כספים במתקני טיהור, התפלה, ביוב...".

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, תקף את לנדאו ואמר: "אני מציע ללנדאו שאם יציעו לו שוב להיות שר האנרגיה והמים - שיסרב, כי אין לו שום סמכות בנושא מים וחשמל. נושא המים זה עושק. גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. המדינה גונבת את הכסף מהאזרחים - הטילו מע"מ על מים. רשות המים מתנהגת בחוצפה, בהתנשאות, בחוסר חמלה ואני לא מקבל מה שלנדאו אומר. אין כזה דבר - אתה שר! יכולים לחוקק חוק אחר שלוקח מרשות המים את הסמכות! מקורות מוכרת קוב מים לתאגידי המים ב-2 שקלים, והתאגיד מוכר לאזרח ב-9-14 שקלים!".

לנדאו אמר בתגובה כי "כרגע מונחת הצעת חוק לשינוי חוק המים, והיוזמה הזו נעצרה בגלל הבחירות. אני מציע לא לצאת בביקורת חריפה נגד רשות המים. הרי הכנסת הטילה עליה את הצורך הזה. לגבי המע"מ על המים - הוא בסה"כ 4%-5%, לא יותר. בשורה תחתונה, אנחנו מדינה שבה מחיר המים לא גבוה יותר מאשר באירופה".