מטומי מדיה קונה סוכנות דיגיטל אמריקאית בכ-10 מיליון דולר

ההנפקה מתעכבת, הרכישות ממשיכות: מדובר ברכישה השלישית שמבצעת החברה הישראלית, שמנוהלת על-ידי עופר דרוקר ונמצאת בבעלות הפרסומאי אילן שילוח

חברת מטומי מדיה רוכשת את חברת MediaWhiz, סוכנות דיגיטל אמריקאית, בכ-10 מיליון דולר. מדובר ברכישה השלישית שמבצעת החברה הישראלית, שמנוהלת על-ידי עופר דרוקר ונמצאת בבעלות הפרסומאי אילן שילוח.

ביולי 2011 רכשה החברה את adperio כדי להיכנס לשוק האמריקאי ובנובמבר 2010 רכשה את Ergos Media כדי להיכנס לאמריקה הלטינית. הרכישה הנוכחית של MediaWhiz ממשיכה את האסטרטגיה של מטומי, במסגרתה היא מנסה להשיג דריסת רגל בשווקים בינלאומיים דרך רכישות. בעקבות הרכישה, 50% מהפעילות של מטומי תהיה בצפון אמריקה, 35% באירופה ו-15% בדרום אמריקה.

ההכנסות השנתיות של MediaWhiz, המעסיקה כ-100 עובדים, עומדות על כ-75 מיליון דולר ובעקבות רכישה זו יגדל מחזור הפעילות השנתי של מטומי לכ-230 מיליון דולר. זאת, ללא הפעילות של adperio. בסך הכול, מעסיקה מטומי כ-350 עובדים בישראל ובעולם.

בחברה מציינים כי המיזוג גם יאפשר למטומי להיכנס לתחומים נוספים בפעילות הפרסום מבוסס תוצאות (Performance) כמו פיננסים וחינוך.

מנכ"ל מטומי מדיה, עופר דרוקר, אמר על הרכישה האחרונה כי "התרשמנו מנוכחותה המרשימה של MediaWhiz בקרב מפרסמים וסוכנויות ומההכרה החיובית לה היא זוכה בענף. אני בטוח כי רכישה זו תניב עבור ללקוחותינו ערך רב על-ידי חשיפתם לקהלים רחבים יותר, לערוצי מדיה אטרקטיביים, לטכנולוגיות מעקב מתקדמות ומעל לכל לתוצאות אפקטיביות בקמפייני הפרסום".

חברת מטומי הוקמה ב-2006 ושוויה נאמד בלמעלה מ-300 מיליון דולר, כשההכנסות ב-2012 עמדו על כ-200 מיליון דולר (כולל פעילות adperio) והחברה רווחית. הרכישה הנוכחית מרחיקה מעט את מטומי מהרצון להנפקת החברה.

בראיון שהעניק בעבר דרוקר ל"גלובס" בנובמבר 2011 הוא אמר כי "אני חושב שבמהלך השנה הבאה נהיה חברה שיכולה להנפיק את עצמה. אם השווקים יהיו במצב טוב והכלכלה תהיה חיובית - אז בסוף 2012 או תחילת 2013 נצא להנפקה". עם זאת, לאור הרכישה הנוכחית, הצפי הוא כי לחברה ייקח זמן לבצע אינטגרציה של MediaWhiz אל תוך מטומי.

קבוצת מטומי פועלת במספר תחומים באמצעות חברות בנות, בהן פרסום מבוסס תוצאות (שאחראית לכמחצית מההכנסות), פרסום דיספליי (באנרים ו-וידיאו), מובייל ומטבעות וירטואליים. לקבוצה 500 לקוחות המפרסמים באמצעות 7,000 בעלי אתרים ופלטפורמות פרסום ב-85 מדינות.

בעלי המניות העיקריים של מטומי מדיה הם היו"ר אילן שילוח (29%), קרן ויולה פרייבט אקוויטי (22%), עופר דרוקר (9%) וניר טרלובסקי (8%).