חדשות 10 עוברת לנווה-אילן: תחתום חוזה ל-10 שנים

במסגרת החוזה תחתום חדשות 10 על הסכם מימון בסך 20 מיליון שקל עם ג.ג., החברה המחזיקה באולפני נווה-אילן

חברת החדשות של ערוץ 10 עוברת אל אולפני נווה-אילן שבפאתי ירושלים. החוזה עדיין לא נחתם סופית, אולם ההסכם בין הצדדים כבר גובש.

ל"גלובס" נודע כי ערוץ 10 אמור לקבל מג.ג., החברה המחזיקה באולפנים, הסכם מימון בסך 20 מיליון שקל, שאמורים לשמש להקמת האולפנים ומערכת החדשות במתחם החדש, הסמוך למקום מושבה של חדשות 2. בתמורה יחתום הערוץ על חוזה ל-10 שנים, שבמסגרתו יחזיר את חובו לאולפנים. יו"ר הערוץ, אבי בלשניקוב, אמור לחתום על החוזה בימים הקרובים.

על-פי החוק להצלת ערוץ 10, שעבר בכנסת על-פי מתווה לוקר, חייבת חברת החדשות של ערוץ 10 לעבור לירושלים עד לחודש ספטמבר 2013. החוק היום מחייב את חברות החדשות של הערוצים המסחריים לשדר מאזור ירושלים, על מנת לחזק את הבירה.

ואולם, לאחר שבערוץ בחנו אופציות שונות בבירה עצמה ובהן אולפני JCS, השייכים אף הם כמו ערוץ 10 לאיש העסקים רון לאודר, הוחלט להקים את האולפנים בנווה-אילן שבסמוך לכפר אבו גוש.

עד 2012, ערוץ 10 לא עמד בהוראות החוק, בניגוד לחדשות 2 המשדרות מנווה-אילן מאז הקמתן. המעבר לאזור ירושלים מייקר משמעותית את הוצאות חברת החדשות, בעיקר לאור הצורך לשנע עובדים ואורחים ולהזיז צוותים וניידות. ההערכות הן כי הדבר יעלה לתקציב חדשות 10 כ-6 מיליון שקל יותר מהמתוכנן.

מערוץ 10 ומנווה-אילן לא נמסרו תגובות עד לפרסום הידיעה.