עו"ד אלקס הרטמן: איש השנה - נשיא העליון אשר גרוניס

הרטמן, שותף במשרד ש. הורוביץ: "מנהיגותו השקטה והמקצועית של גרוניס תורמת רבות למעמדם של בתי המשפט בישראל ולאמון הציבור בהם"

- מיהו בעיניך איש השנה בתחום המשפט?

"נשיא בית המשפט העליון, ד"ר אשר גרוניס. ממועד בחירתו מחזק הנשיא את מעמדו של בית המשפט העליון כערכאה שפועלת על-פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר. מנהיגותו השקטה והמקצועית תורמת ותמשיך ותתרום רבות למעמדם של בתי המשפט בישראל ולאמון הציבור בהם".

- מה הייתה ההתפתחות המשפטית החשובה של 2012?

"בתחום דיני התאגידים, ההחלטות ב'פרשת תדביק' בנוגע ל'עניין אישי שלילי' של בעל מניות המיעוט. בתחום דיני לשון הרע וחופש הביטוי, פסק הדין בעניין אילנה דיין. בתחום המשפט החוקתי, פסק הדין בעניין רסלר המונע את המשך תחולת הוראות חוק טל. בנזיקין - פסק הדין בעניין 'ההולדה בעוולה'".

- מבחינה מקצועית, מהו הדבר החשוב ביותר שעשית השנה?

"קורת-רוח רבה הייתה לי מסיומה של פרשת תביעת רשת הילטון, שאותה ייצגתי, נגד חברת אלרוב. הפרשה נמשכה כ-10 שנים, שכללו התדיינויות בבוררות ולאחר מכן בכל הערכאות, ובסיומה זכתה הילטון לקבל קרוב ל-100 מיליון שקל. בפסקי הדין של המחוזי והעליון ניתן חיזוק משמעותי למוסד הבוררות".

- לאיזה שינוי במערכת המשפט אתה מייחל?

"ב-2012 עמדו על סדר היום המשפטי נושאים פרסונליים רבים. תקוותי היא שהשנה יתפוס השיח המקצועי את הבמה. למערכת המשפט ולכלל הנוטלים בה חלק ייטב שנעסוק יותר בשיפור הרמה המקצועית ונקדם את הערכים המקצועיים, שהם הבסיס למערכת משפט ראויה".