אייל גבאי מועמד לתפקיד המפקח על ההסדר באי.די.בי

צפוי לקבל את התפקיד לאחר פסילתה של דורית סלינגר ■ אי.די.בי הגישה השבוע הצעה ראשונית להסדר חוב האג"ח בחברה, הכוללת פריסה של החוב לתקופה של 5-15 שנה

אחרי פסילתה של דורית סלינגר - מנכ"לית S&P מעלות לשעבר - לתפקיד המומחית שתפקח על מחזיקי האג"ח בהסדר החוב של אי.די.בי אחזקות, נמצא מועמד מוביל אחר לתפקיד.

אייל גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנהל רשות החברות הממשלתיות, הוא שצפוי לקבל את התפקיד, בכפוף לאישור ביהמ"ש המחוזי בתל אביב. אי.די.בי הגישה השבוע הצעה ראשונית להסדר חוב האג"ח בחברה (כ-1.8 מיליארד שקל) הכוללת פריסה של החוב לתקופה של 5-15 שנה.

מינוי מומחה שיפקח על הסדרי חוב נעשה בהתאם ל"חוק התספורות" מסוף 2012, שבמסגרתו ימנה ביהמ"ש (בהתאם להמלצת נאמני האג"ח של החברה) מומחה שילווה את הסדר החוב. מינויו של אותו מומחה, שהוא מעין "מבוגר אחראי", נעשה בשלב שבו מתחיל מו"מ להסדר חוב. מטרתו היא לפקח על הסדר החוב, ולמנוע ניגודי עניינים או התנהלות לקויה של מחזיקי האג"ח.

חשש לניגוד עניינים

בתחילת החודש פסלה השופטת ורדה אלשיך את דורית סלינגר, בגלל חשש לניגוד עניינים פוטנציאלי, כפי שסבר גם כונס הנכסים הרשמי של ישראל.

סלינגר - שביקשה תעריף של 750 שקל לשעה - הייתה מעורבת בעבר בדירוגי האג"ח של קבוצת אי.די.בי, ייעצה לחברה לאחר שפרשה ממעלות ומכהנת כיום כדירקטורית בחברת פרוקוגניה, הנמצאת בשליטת צחי סולטן, שותפה של אי.די.בי בעסקים שונים.

בהתאם לרף הגבוה שקבעה השופטת ראיינו נאמני האג"ח של אי.די.בי אחזקות (רזניק-פז-נבו, שא"ג, הרמטיק, קלדן ושטראוס) כמהה מועמדים, והגיעו למסקנה שגבאי הוא המתאים ביותר.

אייל גבאי הוא היום יו"ר קרן ההשתלמות של הסתדרות המורים והגננות, שמשקיעה בין השאר גם בקבוצת אי.די.בי. בעבר עמד בראש ועדת הריכוזיות (ביחד עם מנכ"ל משרד האוצר דאז), אך פרש מתפקידו עוד לפני שהוגשו המלצות ועדת הביניים.