"הכסף החכם" מחפש תשואה: מסתערים על מניות?

שיפור התחזיות הכלכליות לשנת 2013, והתאוששות הכלכלה האמריקנית - מובילה רבים לנטוש את האג"ח הממשלתיות של ארה"ב מתחילת השנה, ולחפש תשואה באפיקים מסוכנים יותר

שיפור התחזיות הכלכליות לשנת 2013, פתרון סוגיית "המצוק הפיסקאלי" בארה"ב ותחושה בקרב המשקיעים כי תקופת התמריצים של הבנק המרכזיים בעולם קרובה לקיצה - מובילה רבים לנטוש את האג"ח הממשלתיות מתחילת השנה, ולחפש תשואה באפיקים מסוכנים יותר.

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים עלו בכ-15 נקודות בסיס מתחילת חודש ינואר, לרמה של 1.87% - יותר מחצי אחוז מהשפל אליו הגיעו ביולי 2012, בעוד משבר החובות באירופה נראה בשיאו וכלכלת ארה"ב המשיכה "לדשדש".

"אנו רואים תנודתיות משמעותיות באג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב, ואני חושב שהתשואה יכולה לעלות אפילו לרמה של 3% ב-12-18 חודשים הקרובים", אמר מייק קרופטון, נשיא ומנכ"ל Philadelphia Trust Company, בריאיון ל-CNBC. "הכסף מתחיל לזרום עכשיו מאיגרות החוב למניות".

גם דיוויד רודריגז, אסטרטג ב-Daily FX, מסכים כי תשואות האג"ח האמריקניות נמצאות במפנה מעניין: "תשואות האג"ח ל-10 דורשות המון תשומת לב בימים אלה, הן מתקרבות לרף 2% הפסיכולוגי. יש סיכוי טוב שמשקיעי האג"ח יאבדו סבלנות בקרוב, לאור סוגיית הגירעון האמריקני".