דש ברוקראז': "גילוי נפט בלווייתן יכול להכפיל שווי המאגר"

ריצ'רד גאסו, אנליסט בכיר בדש ברוקראז': "הממשלה החדשה תבין שללא תמריץ מספק פיתוח מאגר לוויתן מוטל בספק" ■ ומה הוא אומר על ישראמקו?

ריצ'רד גאסו, אנליסט בכיר בדש ברוקראז', פרסם היום סקירה מקיפה על סקטור הגז הטבעי בישראל.

"להערכתנו", אומר גאסו, "הדרך המומלצת להשקיע בסקטור היא באמצעות שותפויות לוויתן. רציו היא המניה עם הפוטנציאל הרב ביותר וכמובן עם הסיכון הגדול ביותר. משקיעים המעוניינים להוריד סיכון, יכולים להשקיע באבנר ודלק קידוחים, המושקעים גם בתמר ובבלוק 12 בקפריסין".

בדש ברוקראז' חוזרים על המלצת 'קניה', וקובעים מחירי יעד של 49 אג' לרציו , 3.3 שקל לאבנר ו-18.7 שקל לדלק קידוחים .

בנוגע לישראמקו מציין גאסו כי "לאחר עליה של כ-32% בשנת 2012, להערכתנו, ישראמקו הגיעה לשווי די מלא ואנו מורידים המלצה מ'קניה' ל'תשואת שוק' עם מחיר יעד של 0.67 שקל".

עוד אומר גאסו: "לא כללנו ערך לפוטנציאל נפט בלווייתן - גילוי נפט ב'לווייתן' יכול להכפיל את שווי המאגר ולהעלות משמעותית את מחירי היעד של רציו, אבנר ודלק קידוחים. כניסת וודסייד מורידה את הסיכון ללווייתן ומעלה את השווי של המאגר".

"המלצות ועדת צמח הן קריטיות לפיתוח מאגר לוויתן ואנו מצפים שהממשלה החדשה תדון בהמלצות אחרי הבחירות והרכבת ממשלה. ייתכן שתהיה התנגדות מסוימת להמלצות לאור תוצאות הקידוחים ב"מירה" ו"שרה", אולם אנו סבורים שהממשלה תבין שללא תמריץ מספק (במילים אחרות: אישור יצוא גז), פיתוח מאגר לוויתן מוטל בספק".