דרהי שם את הקלפים על עוזר

דרהי היה יכול למנות את הנדלר למנכ"לית הוט - אך בחר שלא

חוץ מפטריק דרהי, מעתה יש איש אחד שסוגר עניינים בהוט - ושמו בישראל הרצל עוזר. העזיבה של סטלה הנדלר והישארותו של עוזר כמנכ"ל הקבוצה היא הבעת אמון אדירה בו ובעשייה שלו לאורך 4 השנים האחרונות.

לכאורה, דרהי יכול היה להשאיר את הנדלר, למנות אותה למנכ"לית הוט ולהגיד לעוזר ללכת הביתה אחרי שסיים קדנציה של 4 שנים, אבל המציאות אחרת: עוזר הועדף כי הרוויח את תפקידו בזיעת אפו.

עכשיו הוא נשאר מנכ"ל הקבוצה, ובחברה פרטית תפקיד יו"ר הדירקטוריון אינו עד כדי כך חשוב, כך שלמעשה עוזר הוא הגורם הבכיר ביותר בקבוצת הוט.

הנדלר עוזבת על רקע העובדה שדרהי הופך את הוט לקבוצת תקשורת בינלאומית שמרכזה בישראל, ולכן הוא הולך להיות מעורב בה יותר.

זה כבר נרמז ונאמר ב"גלובס" לא אחת: הנדלר היא מנכ"לית בנשמתה. יש לה דעה מוצקה כיצד הדברים צריכים להיראות, וזהו יתרונה היחסי. לכן פוזיציית היו"ר אינה טבעית עבורה. וכאשר אחת כמוה מגיעה לחברה עם דעה קדומה, ובתחושה שהיא באה לסדר את העניינים, ונתקלת במציאות שונה לגמרי - הסיטואציה שמתקבלת היא הפנמה איטית שלהוט אין בעיות מיוחדות שלא מטופלות, ובמילים אחרות העסק דופק. יש הנהלה שעושה עבודה טובה, ובעל-הבית מרוצה, וכולם שמחים. למרות העזיבה שלה איש לא יוכל לקחת את תרומתה להוט בכל הקשור לשיפור בתהליכי העבודה, לתרומתה לכניסה לתחום הסלולר, למהפיכה שנעשתה במסגרת כניסת החברה לתחום ה-ISP, ולכך שהוט התגבשה כקבוצת תקשורת.

באופן טבעי נוצר מצב שהתפקיד של הנדלר מאבד גובה, ובמיוחד לאחר שהחברה נמחקת ממסחר והופכת לפרטית. בזה אי-אפשר לטעות: אם הוט לא הייתה הופכת לפרטית, הנדלר לא הייתה עוזבת. הנדלר היא מנהלת מוכשרת ורצינית, וסביר להניח שתמצא את דרכה חזרה לשוק התקשורת בסיבוב כזה או אחר.

אבל לעזיבה של הנדלר יש משמעות נוספת, והיא מה יחליט לעשות יעקב נדבורני, מנכ"ל הוט מובייל, שהוא בן-טיפוחיה. הנדלר מינתה את נדבורני והעדיפה אותו על פניהם של מנכ"לים הרבה יותר מנוסים ובכירים ממנו, למורת-רוחם של מנהלים בכירים בקבוצה.

נדבורני (מוכשר ככל שיהיה וללא קשר לתוצאות של הוט מובייל, שמגייסת מנויים יותר מאשר תוכנן בתוכנית העסקית שלה) נבחר לתפקיד בגלל שהנדלר רצתה מנכ"ל שדרכו היא תנהל את החברה.

זה לא סוד שהוא נשא בתואר, אבל בפועל הנדלר לא שחררה לו את המושכות אלא התערבה בכל ההחלטות המהותיות. זה יהיה אך טבעי לנחש שזו סיטואציה בעייתית למנכ"ל.

כעת נדבורני יצטרך להסתדר עם עוזר. עוזר מוגדר כמנכ"ל הקבוצה, שזה אומר שנדבורני אמור לדווח גם לו, אבל בתכל'ס העבודה התנהלה מול הנדלר. מה זה אומר על העבודה המשותפת עכשיו בין נדבורני לבין עוזר? ימים יגידו.