הורוביץ: שיווקתי ב-3.7 מ' ש' קוטג'ים בת"א ששווים 5 מ' ש'

חני הורוביץ על מכרז המשתלה בת"א: "הייתי מוכנה לשלם גם יותר"

בשבוע שעבר, לאחר המתנה ארוכה, התפרסמו תוצאות המכרז בשכונת המשתלה בת"א. מדובר באחד המכרזים הבולטים והמסקרנים בשנים אחרונות, שכלל יותר מכמה עשרות בודדות של יח"ד בת"א.

בשל קשיי המימון ומצב הענף, העריכו רבים כי קבוצות רכישה יהיו אלו שיקחו חלק משמעותי בהצעות. אבל בסופו של דבר החברות הגדולות (גינדי ואפריקה ישראל) זכו ברובן המכריע של יח"ד במתחם (232 יח"ד ו-112 יח"ד, בהתאמה), ורק קבוצת רכישה אחת זכתה במגרש צנוע, המאפשר בניית 28 דירות. את הקבוצה ארגנה חני הורוביץ, בתכנון של האדריכל אילן פיבקו. ההצעה של הורוביץ עמדה על 30.9 מיליון שקל - גבוה ב-21% ממחיר המינימום.

"זה כבוד להיות בקו אחד עם גינדי ואפריקה שזכו במתחמים האחרים", אומרת הורוביץ, המשוכנעת שגובה ההצעה עדיין משקף הזדמנות לחברי הקבוצה. "הייתי מוכנה לשלם גם יותר. אם לא הייתי מצליחה לגבש קבוצה הייתי ניגשת כיזמית. המגרש הספציפי מיוחד בגלל הצפיפות. אני יכולה לבנות 28 יחידות על 3.5 דונם, ואילו גינדי זכו במגרש (אחד משלושה) בשטח 3.8 דונם, עליו הם יכולים לבנות עליו 48 יח"ד. בגלל זה החישוב של המחיר ליח"ד לקרקע הוא לא כל כך גבוה כמו שנראה. בתכנון שלנו יש בניין אחד של 4 קומות אבל גם קוטג'ים טוריים. אין דבר כזה בשום מקום אחר. אם מחשבים את המחיר ששילמנו לקרקע לקוטג' זה יוצא אפילו נמוך. שמאי שהתייעצתי איתו העריך שהקוטג'ים יהיו שווים בין 4.5 מיליון ל-5 מיליון שקל אחרי הבנייה. אני שיווקתי אותם ב-3.7 מיליון שקל".

- לפני המכרז דיברו על כך שבגלל מצוקת מימון רוב הניגשים יהיו קבוצות. בסוף שתיים ניגשו ואחת זכתה.

"הזמן הקצר שהיה לשווק את הפרויקט לקבוצה היה החיסרון לקבוצות האחרות. בגלל זה קבוצה אחת שרצתה לגשת לא ניגשה בסוף. הם גם התחילו בשיווק עוד לפני שהמינהל פרסם את מחירי המינימום, במחירים נמוכים יותר. ואז, כשפורסמו מחירי המינימום הם היו בבעיה, כי המחירים ששיווקו כבר לא היו רלוונטיים".

- יש לך עכשיו 30 יום להעביר את התשלום. תעמדי בזה?

"קודם כל זה יכול להיות גם 60 יום אם נשלם ריבית, אבל אנחנו נעביר את התשלום עוד לפני. הכסף מוכן להעברה כבר היום. אנשים שמו את ההון העצמי על הקרקע. מי שלא היה לו הסכום לא נכנס לקבוצה. כשניגשנו למכרז 85% מהפרויקט כבר היה מכור, את שאר הדירות לקחת על עצמי ועכשיו אני משווקת אותן במחיר שגבוה ב-15% מהמחיר המקורי. כל החוזים בדרך לסגירה".

- את משווקת כבר חודשים ארוכים מגדל משרדים בתל אביב לקבוצת רכישה ברח' יצחק שדה. השוק כבר לא במומנטום?

"עדיין לא מימשתי את האופציה אבל יש לי עוד זמן, כמה חודשים. זה מתקדם טוב ושיווקתי כבר 60% מהשטחים. הפרויקט הזה שונה ממגורים, זה לא רוכש שקונה דירה, זה חברות עם דירקטוריונים, אני משווקת רק קומות שלמות וזה לוקח זמן. אבל אני בטוחה שנצליח".