עליות בשערים במנצ'סטר (ולא רק של ואן פרסי ורוני)

אחרי פתיחת מסחר מגומגמת מאז שהונפקה בוול סטריט בקיץ, המניה של מנצ'סטר יונייטד מתחילה לנסוק: זינקה בקרוב ל-5% בחודש האחרון

אולי זה בזכות הביצועים הנהדרים על המגרש, שכללו את כיבוש המקום הראשון בפרמיירליג והעפלה משלב הבתים של ליגת האלופות; אולי זה הדוחות הרבעוניים המצוינים, שבישרו על הכנסות שיא וצמצום החובות; כך או כך, המניות של מנצ'סטר יונייטד, שנסחרות בוול סטריט בבורסת NYSE, זינקו בחודשים האחרונים, וזאת דווקא לאחר הנפקה ראשונית לציבור שהחלה בגמגום.

עם הסגירה ביום שישי, נסחרה המניה של מועדון הכדורגל האנגלי ב-14.43 דולר, סכום המגלם לקבוצה שווי של 2.38 מיליארד דולר. במהלך החודש האחרון זינקה המניה ב-4.95%.

כזכור, באוגוסט הנפיקה לציבור משפחת גלייזר, הבעלים האמריקאים של "השדים האדומים", מניות של הקבוצה, במהלך שבמסגרתו גייסה יונייטד 233.3 מיליון דולר. בעת ההנפקה עמד מחיר מניה על 14 דולר. בשיא השפל שלה, ב-12 בספטמבר, היא ירדה לכדי מחיר של 12.18 דולר.

בנובמבר פרסמה יונייטד את הדוחות שלה לרבעון שהסתיים בספטמבר, שהפך לרבעון בעל המחזור הכספי הגבוה בתולדות המועדון: 76.3 מיליון ליש"ט. בנוסף, צמצמה יונייטד את החובות הכוללים שלה ל-359.7 מיליון ליש"ט, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

יונייטד סיימה את העונה האחרונה (2011/12) ברווח לפני מס של 23.3 מיליון ליש"ט, עלייה של 79% בהשוואה לעונת 2010/11. עם זאת, במועדון ציינו בדוחות שלהם כי "28 מיליון ליש"ט מהרווח משוייכים לדחיית תשלומי המס על ההלוואות", זכר להשתלטות ממונפת של הגלייזרים על המועדון ב-2005. אלמלא דחיית התשלום, העונה של יונייטד היתה מסתיימת בהפסד של 5 מיליון ליש"ט.