"אנחנו לא כאן כדי לשפר את המאזן של פרטנר וסלקום"

ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת מתלבטים כיצד להפחית את המחירים שדורשת הוט, לאחר שהגיעו למסקנה כי מחיריה גבוהים מדי ומהווים חסם כניסה משמעותי לחברות ה-ISP במסגרת תוכניותיהם להיכנס לעולם הטלוויזיה

חוסר שביעות-רצון מהמחירים החדשים שהציגה הוט עבור השימוש של חברות ה-ISP בתשתיותיה. ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת מתלבטים בימים האחרונים כיצד להפחית את המחירים שדורשת הוט לאחר שהגיעו למסקנה שמחיריה גבוהים מדי ומהווים חסם כניסה משמעותי לחברות ה-ISP במסגרת תוכניותיהם להיכנס לעולם הטלוויזיה.

כפי שנחשף ב"גלובס" המחיר הממוצע שדורשת הוט מחברות ה-ISP עומד על 13,500 שקלים לג'יגה אינטרנט. בזק לעומתה דורשת מחיר ממוצע של 8,000 שקלים ומחיר זה נראה למשרד התקשורת מחיר סביר שאינו מהווה חסם למתחרים. הדילמה היא כיצד משווים את המחיר של הוט למחיר של בזק, שכן מבחינת המשרד קיימת כאן בעיה שהוא חייב להתגבר עליה על-ידי כיפופה של הוט להסכים להפחית את המחיר כך שיהיה שווה בשתי הפלטפורמות.

בכירים בהוט הסבירו בשעתו כי המחיר הגבוה יותר שהם דורשים עבור העברת ג'יגה אינטרנט ללקוחות, נעוצה במבנה ההנדסי של הרשת שלה שמייקר את התשלום ובכך שמבחינתה מדובר במחיר שהופחת ממילא בעשרות אחוזים.

בקרב חברות ה-ISP פרטנר ו-012 סמייל וסלקום ו-013 נטוויז'ן, קיימת התנגדות נחרצת לתשלום מחיר כלשהו לבזק ולהוט והן דורשות להפחית את המחיר לאפס כפי שהתחייב המשרד. בקרב החברות הללו מעריכים שהסוגיה תיפתר אצל שר חדש והן אף שוקלות לפנות לבג"ץ במקרה שהמשרד לא יעמוד מאחורי השימוע שהוציא ושכאמור עומד על אפס.

בכיר במשרד התקשורת אמר ל"גלובס" בעניין כי המחיר שקבעה בזק אינו מהווה מכשול לכניסה לתחום הטלוויזיה. הגענו למסקנה שיש עלות לשירות ושהוא לא יכול להיות אפס. עוד מצאנו שמדובר במחיר שאינו מהווה חסם כניסה לשוק הטלוויזיה. אנחנו לא נמצאים כאן כדי לשפר את המאזן של פרטנר וסלקום שרוצות להרע את המאזן של הוט ובזק. אם אין מכשול אין לנו סיבה להתערב", אמר.