שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.24%, האירו התחזק

הדולר היציג נקבע על 3.733 שקלים ■ מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר 2012

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר הדולר היציג נחלש ב-0.24% ל-3.733 שקלים ואילו האירו התחזק מול השקל ב-0.46% ל-4.988 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר בכ-1.335 דולרים לאירו.

המשקיעים בזירת המט"ח ממשיכים להגיב היום לנתוני המאקרו שפרסמה אמש הממשלה, אשר הצביעו על גירעון תקציבי כפול מהצפוי בשנה שעברה (2012) - 39 מיליארד שקל שהם 4.2% מהתוצר. גם נתוני הגירעון המסחרי לא היו מעודדים והראו על זינוק של 142% ב-3 השנים האחרונות.

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הגירעון הוא פחות או יותר צפוי. ציפינו ל-3.9% וזה הבדל של 3 עשיריות האחוז. אני לא חושב שזה ישליך השלכה משמעותית על אזרחי ישראל". גם שר האוצר יובל שטייניץ התייחס לנתונים, הבהיר כי "ידענו את זה מראש" וציין כי לא יהיו עליות מסים נוספים השנה.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו: "מדיניות הממשל היפני התורמת לחולשת הין ולהאצת קצב האינפלציה יוצרת תגובת דומינו בשוקי המטבע, כאשר הין נחלש בחדות אל מול המטבעות המרכזיים ובראשם האירו. בתוך פרק זמן קצר של פחות מחודשיים נחלש הין מרמות של מתחת ל-100 ין לאירו לרמת ה-120 ין, היחלשות של מעל ל-20%".

מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לדצמבר 2012.: "הסנטימנט החיובי בשוקי ההון העולמיים עשוי להצניח השבוע את הדולר-שקל לשפל חדש מתחת ל-3.70 שקלים", העריכו הבוקר כלכלני FXCM. "המשך הסנטימנט החיובי בשוקי ההון העולמיים, וזה תלוי במידה רבה בתוצאות הרווח של החברות בוול-סטריט, צפוי להכביד גם על הדולר העולמי".

"מבחינה טכנית, אנחנו מצויים בצומת, כשלא ברור אם התיקון העולה מ-3.7 שקלים הסתיים ואנו בדרכנו לשפל חדש, או שמא צפויה לנו עוד צלע עולה שתוביל את הצמד מעל 3.8 שקלים", לדבריהם. "השאלה תוכרע כאשר הצמד יעפיל מעל 3.8 שקלים או ירד מתחת ל-3.7 שקלים, ואולם כבר ירידה מתחת ל-3.72 שקלים תגביר את הלחץ של הצמד לעבר שפל חדש. מנגד, עלייה מעל 3.75 שקלים עשויה לאותת כי התיקון לא נגמר".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]