דוח של JP מורגן: מי אשם בפרשיית "הלוויתן הלונדוני"?

מחר יוצג בפני דירקטוריון הבנק דוח אשר מצביע על האשמים בפרשיית "הלווייתן הלונדוני", אשר הסב לבנק הפסדים של כ-6.2 מיליארד דולר

חברי דירקטוריון JP מורגן האמריקני, יכריעו באם לפרסם לציבור דוח פנימי של הבנק אשר מאשים את המנכ"ל ג'יימי דיימון, בפיקוח כושל על דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של הבנק - אשר הובילה להתפתחות פרשיית "הלווייתן הלונדוני". את המידע חושפים הבוקר בפני "בלומברג" שני מקורבים לבנק.

במסגרת הדוח נמסרת ביקורת חריגה על הבנק, אשר בעקבותיה ספג הפסדי ענק של כ-6.2 מיליארד דולר. עוד מצוינים כאחראיים לפרשייה הם סמנכ"ל הכספים של הבנק, דאג ברונשטיין, ומנהלת ההשקעות הראשית של הבנק, אינה דרו - אשר, לטענת הדוח, לא פיקחו כראוי על פעילות סניף הבנק בלונדון.

פרשיית "הלווייתן הלונדוני" החלה במאי 2012, כאשר JP מורגן הודיע בתחילה כי ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - זאת, בעקבות החלטות שגויות של מישל אייקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של הבנק, ומכונה גם "הלוויתן של לונדון".

אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס מסויים ולאחר מספר חודשים הנכס התחיל לעלות ולגרום להפסדי הענק שעליהם דיווח הבנק.

הדוח, יש לציין, עדיין לא הושלם לגמרי - וצפוי להיות מוצג בפני הדירקטוריון סופית רק מחר - אז יצביעו חבריו באם לחשוף את פרטיו לחלוטין, במקביל לפרסום התוצאות הכספיות של הבנק לרבעון הרביעי של 2012.

דובר JP מורגן ממטה הבנק בניו יורק, סירב להגיב לבקשת "בלומברג" לחדשות.