מאבק כוחות בין מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, ליו"ר גדעון סיטרמן, סביב המשך העסקתה של העוזרת האישית של המנכ"ל, הוביל להשבתה חלקית של הנמל בעקבות עיצומי עובדי המינהל.
13 אוניות מטען, מתוכן 5 אוניות מכולה, תקועות בנמל, זאת במקביל לכ-120 מכולות המיועדות לייצוא שתקועות אף הן על גבי הרכבת שהובילה אותן לנמל. בעקבות העיצומים, 8 אוניות מכולה הודיעו כי לא יגיעו כלל לנמל אשדוד ויפרקו את מכולותיהן בנמל אחר.
העוזרת האישית, זהבית קינן, שעבדה קודם לכן עם ראש אגף התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, נחשבת מקורבת לראשי ועדי העובדים בנמל ואף נישאה לאחרונה לאחד מבכירי הוועד. הבעיה החלה לאחר שלדירקטוריון הנמל התברר כי במקרים כאלה אוסרים נהלי החברה על העוזרת להמשיך בתפקידה, ולפיכך הורה הדירקטוריון על סיום העסקתה.
בתגובה, הודיעו הוועדים על עיצומים, ובענף הספנות מעריכים כי המהלך נעשה בידיעת המנכ"ל סגיס ואולי אף בתיאום עמו.
נציין, כי העילה הרשמית לעיצומים היא מחלוקות בנושא הגדרות תפקידי בכירים בהנהלת הנמל ומחלוקת על שעות העסקתם של עובדי המחסן במשמרת שנייה. מדובר בעובדים שקיבלו לאחרונה תוספת שכר בסך 7.5% ומענק של 38 אלף שקל שהובטח להם בתמורה להסכמתם לעבוד במשמרת שנייה.
מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי "ביום חמישי האחרון, פנתה הנהלת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה בעקבות החלטת ועד עובדי המינהל לנקוט בעיצומים. ההנהלה ציינה בפנייתה כי מדובר בנזקים חמורים הן לצדדים שלישיים והן לכלל המשק, ובתוך כך פגיעה קשה במוניטין הנמל. ועד עובדי המינהל פועל באופן חסר אחריות ונוקט בעיצומים, על אף שלא הוכרז סכסוך עבודה ולמרות שנציגותו התחייבה לקיומם של סעיפי שקט תעשייתי. חברת נמל אשדוד מצרה על החלטת ועד עובדי המינהל לבצע עיצומים, ובכוונתה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת להשיב את העבודה לסדרה לאלתר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.