אחרי צלילה של 58% במלאנוקס: UBS ממליץ לקנות עכשיו

האנליסט סטיבן מילונוביץ' מעלה המלצה למניית מלאנוקס ל"קנייה" ומצמיד לה מחיר יעד של 65 דולר

הזדמנות קנייה במניית מלאנוקס ? אחרי שצללה ב-58% מהשיא שנרשם בתחילת ינואר, האנליסט סטיבן מילונוביץ' מבנק UBS ממליץ לקנות את המניה בטענה שיחס הסיכון-סיכוי השתפר ולאור ציפייה לאימוץ של שבב האינפיניבנד (InfiniBand).

מילונוביץ' משדרג היום (ג') את ההמלצה למניית מלאנוקס ל"קנייה" מ"נייטרלי" ומקפיץ את מחיר היעד ל-65 דולר למניה מ-56 ד' למניה, כלומר מחיר המשקף פוטנציאל עלייה של 28.7% על מחיר השוק.

"התחזיות שלנו ל-2013 גבוהות מהקונצנזוס ואנו מאמינים שפוטנציאל הירידות במניה מוגבל", כותב מילונוביץ' בסקירה. "אנו שוריים על אימוץ האינפיניבנד ומוכנים להשאיר מאחור את החולשה האחרונה בביקושים".

כזכור, מלאנוקס פרסמה בתחילת החודש אזהרת הכנסות ורווח לדוחות הרבעון הרביעי של 2012, וזאת לאחר התפטרות סמנכ"ל הכספים "מסיבות אישיות". מלאנוקס תדווח ברבעון הרביעי של 2012 על מכירות של 119-121 מיליון דולר, לעומת צפי קודם של 145-150 מיליון דולר, סטייה של כ-20% מהתחזית שניתנה באמצע אוקטובר.

מלאנוקס הסבירה כי הרקע לפגיעה בהכנסות הוא ירידה בביקושים למוצרי החברה, בעקבות האווירה הכלכלית "המאתגרת", ובעיקר סוגיה טכנית שקשורה לכבלים המשולבים בפתרונות המיועדים להעביר תקשורת במהירויות של 56Gb לשנייה. הסיבה השנייה שהזכירה החברה, לפיה הושפעה לרעה מהאווירה המקרו כלכלית, קשורה בעיקר להצטברות מלאים אצל אחד הלקוחות הגדולים, ככל הנראה HP או IBM. הדבר הפחית באופן דרסטי את הביקוש למוצריה ברבעון, ופגע במכירות בהיקף של כמה מיליוני דולרים.

מילונוביץ' מציין את החדרת האינפיניבנד ל-Web 2.0 וצופה צמיחה של 18% במכירות השנה. מלאנוקס מחזיקה היום בנתח של 85%-90% משוק זה. ומה לגבי כניסה אפשרית של אינטל כמתחרה? מילונוביץ' מציין זאת כ"סיכון גדול" אך מעריך ש"מלאנוקס תמשיך להיות תחרותית" גם בתרחיש זה.

החששות העיקריים של מילונוביץ' בנוגע למלאנוקס הם כניסה אפשרית של אינטל כמתחרה ב-2014 או ב-2015, צמיחה איטית יחסית השנה בעיקר בשל ההשוואה הבעייתית לתוצאות 2012 וכן הצורך בתקשורת טובה יותר עם וול סטריט.

מחיר היעד שהצמיד מילונוביץ' למניית מלאנוקס משקף מכפיל 17 על הרווח שהוא צופה לחברה השנה, מתחת למכפיל ממוצע של 20 ב-5 השנים האחרונות. "תחזיות האנליסטים שמרניות יותר כעת", הוא מציין.