זה רשמי: רורי מקלרוי חתם על חסות בגובה 200-250 מיליון דולר עם נייקי

יש יורש לטייגר וודס: הגולפאי הצפון אירי יקבל מחברת ההלבשה האמריקאית את אחד מחוזי החסות היקרים בהיסטוריה של הספורט

אחד הסודות הכי פחות שמורים בתעשיית הספורט הפך אתמול (ב') לרשמי: הגולפאי הצפון אירי רורי מקלרוי חתם על חוזה חסות עם נייקי, שיבטיח לו, לפי דיווחים בתקשורת בארצות הברית, עד 250 מיליון דולר ב-10 השנים הקרובות.

כעת יוכל להצטרף מקלרוי בן ה-23 לליגה של "הגדולים" - הגולפאים האמריקאים טייגר וודס ופיל מיקלסון - מבחינת הכנסות מחוץ למגרש הגולף. על-פי מגזין "פורבס", הכניס וודס ב-2011 סך של 62 מיליון דולר מהמפרסמים שלו, בעוד מיקלסון נהנה מ-38 מיליון דולר. מקלרוי לעומתם הסתפק ב-5.9 מיליון דולר בלבד מספונסרים.

מקלרוי הופך ליורש של טייגר וודס, כשישמש כפרזנטור הגולף המרכזי של ענקית הלבשת הספורט האמריקאית, תחום שהיה שייך ב-16 השנים האחרונות לוודס. הוא יקבל מהם את אחד מחוזי החסות האישיים הגבוהים בהיסטוריה של הספורט. כהשוואה, החוזה האחרון של וודס עם נייקי היה שווה 200 מיליון דולר ב-10 שנים. על פי-הערכות, כוכב ה-NBA לברון ג'יימס הוא זה שחתום עם נייקי על החסות הגבוהה ביותר כיום בספורט.

מקלרוי זכה עד כה בקריירה שלו רק בשני תארי "מייג'ור" (הטורנירים הגדולים בסבב הגולף העולמי), אך הוא נחשב לעילוי שמסוגל לעבור את טייגר וודס, שזכה ב-14 "מייג'ורס". בשיא מחזיק ג'ק ניקולאס (18 זכיות).