עקב ביטול חוק טל: המדינה תנמק את המשך תקצוב האברכים

בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא ייפסקו ההקצבות לכ-54 אלף מתלמידי הישיבות בעקבות ביטול חוק טל - זאת במסגרת עתירת חדו"ש והפורום לשוויון בנטל

המדינה תנמק בפני בג"ץ מדוע לא ייפסקו ההקצבות לכ-54 אלף מתלמידי הישיבות בעקבות ביטול חוק טל. -כך הורו היום (ג') שופטי בג"ץ אשר גרוניס, מרים נאור ועדנה ארבל בצו על-תנאי, במסגרת עתירת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית וחבר הכנסת לשעבר רוני בריזון משינוי, באמצעות עו"ד גלעד ברנע.

עוד הורו השופטים למדינה לנמק מדוע לא ייקבע כי התיקון למבחני התמיכה לישיבות, המאפשר להם להמשיך ולקבל תקצוב, הוא בלתי חוקי.

עוד הורו השופטים לאחד את הדיונים בעתירת ההקצבות עם העתירות המבקשות לחייב את המדינה לגייס את תלמידי הישיבות בעקבות ביטול חוק טל.

השופטת נאור אמרה בדיון כי "השאלה היא לא אם תלמידי הישיבות יכולים ללמוד תורה אלא אם צריך לתת להם תמיכה. אם אי-הגיוס של תלמידי הישיבות נעשה כדת וכדין, אין מניעה לתת הקצבות. אבל אם אי-הגיוס לא בסדר, אז גם אין לתת הקצבות".

מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, קרא בתגובה לבית המשפט "לקבוע מועד דחוף לדיונים, משום שהמדינה מעבירה לישיבות כל חודש 30 מיליון שקל בניגוד לחוק, ואין כל סיכוי שסכומי הענק האלה יוחזרו".