השיחה: משפחת שטראוס מתייצבת בהרכב מלא

מי הגיעו לאירוע השנתי של העמותה לקידום החינוך? ■ למה מריוס נכט מודאג? ■ וגם: איפה ליאורה עופר עושה כושר?

העמותה לקידום החינוך תל-אביב-יפו ערכה ביום ראשון האחרון את ארוחת הערב השנתית מטעמה במתחם האירועים AVENUE שבקריית שדה התעופה. העמותה פועלת למען ילדים בסיכון באמצעות מועדוניות חינוכיות וטיפוליות שאותן היא מפעילה. המועדוניות שמפעילה העמותה מציעות פעילויות למאות ילדים מעוטי יכולת מתל-אביב רבתי ומן העיר בת-ים, בכל ימות השנה. שרון כידון הנחתה את האירוע, ועל החלק האומנותי הופקד הזמר דוד ד'אור. תוך כדי האירוע צייר האמן מל קורין 4 ציורים שונים, והם נמכרו בתום הערב. כל ההכנסות מן האירוע, כולל ממכירת הציורים, נתרמו במלואן לעמותה.

מיקי יואב ורותם שטראוס / צילום: יוסי כהן
 מיקי יואב ורותם שטראוס / צילום: יוסי כהן

מיקי צרלמאייר, אייל רוזובסקי ואבי פילוסוף

אורחי הכבוד באירוע שגם זכו לקבל "אות ידיד נפש" מטעם העמותה על פעילותם למענה בשנה החולפת, היו ד"ר ציפי שטראוס ובעלה עדי שטראוס וכן ניל דיוויס, יו"ר אגודת הידידים של העמותה באנגליה, שהגיע עם אישתו בריל. את אות "השותף החברתי" קיבלו ריטה רובינשטיין, משה גוטמן וצביה לרר, נציגי בנק מזרחי-טפחות. משפחת שטראוס הגיעה לאירוע בהרכב מלא - מיקי, עפרה ועירית שטראוס; הילדים של ציפי ועדי שטראוס, יואב ורותם; ורעיה שטראוס בן-דרור ובעלה שמואל בן-דרור. עוד הגיעו: יו"ר האירוע, עו"ד אייל רוזובסקי, שותף במשרד עוה"ד צלרמאייר-פילוסוף; חיים הורביץ; איזי ויעל בורוביץ'; דורון ספיר; ניר למפרט; פרופ' יוסי גרוס; אבי בניהו; שרון איילון; דני מרגלית יו"ר משרד רו"ח BDO זיו האפט; שלמה אייזנברג; אורה וחיים איתני; אלי קמיר; אשר גרינבאום ויוסף בר נתן.

למה מריוס נכט מודאג

באירוע שערכה אמש (ב') תנועת "עורו" באוניברסיטת תל-אביב, נפגשו 3 אנשי עסקים בכירים עם סטודנטים. השלושה הם מייסדי ומקימי תנועת "עורו": איש העסקים רוני דואק שגם ייסד את "ציונות 2000" ואת "שיתופים", מריוס נכט ממייסדי חברת צ'ק פוינט ויואב בן-דרור המשמש יזם ושותף ב"אימפקט השקעות חברתיות", קרן שמש, המכון הטכנולוגי חולון וחברות נוספות. השלושה שוחחו עם הסטודנטים על פעילות חברתית, יזמות חברתית והעלאת המעורבות בחברה הישראלית.

מריוס נכט רוני דואק ויואב בן דרור / צילום: תמר מצפי
 מריוס נכט רוני דואק ויואב בן דרור / צילום: תמר מצפי

מריוס נכט, רוני דואק ויואב בן-דרור

נכט סיפר על הרקע להקמת התנועה ואמר: "אני אב ל-4 ילדים, ואני חש מוטרד בשנים האחרונות ממה שקורה". דואק בחר לספר לסטודנטים על הרקע שהביא אותו לעסוק ביזמות חברתית ובדרכים שיכולות לייצר שינוי: "אחרי רצח רבין היה הזמן שבו הרגשתי שצריך לעשות משהו. האמנתי שאם ניקח אחריות אפשר לתקן את החברה בישראל ולגרום לעסקים לפעול בצורה מסודרת למען החברה. הגענו למאות אלפי אנשים בפרויקטים השונים ועדיין התחושה הייתה שזה לא מספיק ומשהו רע קורה בישראל".

פסברג ללא בשר

חברת הקייטרינג ISS Catering Services (מקבוצת ISS ישראל) השיקה אתמול, בשיתוף עם העיתונאית מיקי חיימוביץ', יוזמה חדשה במסגרת הפעילות אותה מובילה חיימוביץ' - "ימי שני ללא בשר" (Meatless Monday). המקום שנבחר להשקת היוזמה הוא מפעל אינטל בקריית גת, שם יאופיינו תפריטי ארוחות שני במנות נטולות בשר.

מקסין פסברג רן כצמן ומיקי חיימוביץ / צילום: ישראל הדרי
 מקסין פסברג רן כצמן ומיקי חיימוביץ / צילום: ישראל הדרי

רן כצמן, מקסין פסברג ומיקי חיימוביץ'

חיימוביץ' הגיעה כדי להרצות בפני עובדי המפעל בדבר יתרונות היוזמה. מי שעוד הגיעה לחדר האוכל, והתייצבה בין הסועדים, כדי לתת דוגמה אישית הייתה מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, שפגשה במקום את רן כצמן, מנכ"ל ISS Catering Services. בין המנות שהוגשו, ללא גרם אחד של בשר, היו: תבשיל פולנטה תירס חי עם ראגו פטריות וסויה וצ'ילי Less קרנה מגולגל בטורטיית תירס. אינטל היא אחת מ-15 חברות ומוסדות גדולים במשק, שהחליטו עד עתה לאמץ את הקונספט של ימי שני ללא בשר.

גולדנברג מארח

eBay ישראל ערכה אתמול לראשונה כנס לקוחות. את הכנס, שנערך באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב אירח אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. נציגי חברות מובילות, יזמים ובעלי עסקים הגיעו לשמוע איך אפשר לייצא לשווקים אחרים באמצעות חנות ב-eBay. בנוסף, הוצגו בכנס שלל פתרונות שפותחו בידי סטארט-אפים ישראליים המיועדים לייעל את תהליך המסחר אונליין. השתתפו: יובל מטלון מנכ"ל eBay ישראל, אפי דהן מנהל אזור של PayPal ישראל ודרא"פ, ניר למפרט מנכ"ל קבוצת דפי זהב, אדם אבנון מנכ"ל Y&R ישראל, יבין גיל-מור מנכ"ל יד 2, יפעת פסטרנק סמנכ"לית השיווק של מיכל נגרין ועוד.

עופר ספורטיבית

חגיגת של ספורט נערכה אמש בהרצליה פיתוח, כאשר מאמנת הכושר אור-לי הופמן-בר, ושותפתה ליאת חדווה, השיקו מרכז כושר חדש - ONE SIZE. בין לקוחותיה של הופמן-בר, המוכרת כמאמנת של התכנית "לרדת בגדול", ניתן למצוא את ליאורה עופר יו"רית חברת מליסרון שערכה כבר אימון ראשון במרכז החדש והגיעה עם בעלה לוני רפאלי, רחל מישורי שהגיעה עם בן זוגה ליאון קופלר, ויהודית יובל רקנאטי שכבר 22 שנים נשארת נאמנה למאמנת.

אורלי הופמן בר וליאורה עופר / צילום: סיון פרג
 אורלי הופמן בר וליאורה עופר / צילום: סיון פרג

אור-לי הופמן-בר וליאורה עופר

עוד הגיעו לפתיחה במצב רוח ספורטיבי, הרימו כוסית וטעמו חטיפי בריאות: יעל אבקסיס, שי רקנאטי, לני רקנאטי ונוספים.

כחלון רוצה לאובמה

בניו-יורק נערך השבוע אירוע של ארגון "נפש בנפש". הארגון שהביא כ-33 אלף עולים בשנה האחרונה, קיבץ עולים פוטנציאלים וסטודנטים אמריקאים, במטרה לשווק להם את הנגב והגליל כיעד לרילוקיישן. את האירוע אירחו מייסד ויו"ר "נפש בנפש" טוני גלברט וארז חלפון, יו"ר "נפש בנפש" בישראל. היישר מארץ הקודש הגיע לאירוע כדי לשכנע את הצעירים לעלות, השר משה כחלון המככב במקביל בתשדירי הבחירות של "הליכוד ביתנו". בסיום נאומו הותיר כחלון זמן לשאלות. אחת הסטודנטיות נטלה את המיקרופון והפצירה בשר להתמודד על מקום בממשל אובמה על-מנת לבצע גם בארה"ב רפורמה כפי שעשה לגבי חברות הסלולר הישראליות. כחלון צחק ואמר בתגובה שמכיוון שהוא ילמד בחודשים הקרובים בהרווארד ואובמה עדיין לא מינה שרים, הוא ישמח לקבל את ההצעה.