משקיע תובע 15 מיליון שקל מאורי יוגב: "שורת מעשי תרמית"

אדווין (בני) טיש, המשקיע השני בגודלו בווייטווטר, טוען כי יוגב שיכנע אותו במירמה להשקיע בחברה 3.9 מיליון דולר ■ ואולם לטענתו, יוגב הפר הסכמים, רמס את זכויותיו ודירדר את החברה ■ ווייטווטר: התביעה - "אמצעי לחץ לסחוט כספים"

"אורי יוגב שידל אותי להשקיע 3.9 מיליון דולר בחברת ווייטווטר באמצעות שורה של מעשי תרמית, מצגי-שווא והפרות של מערכת הסכמית ברורה ומפורשת, עד שנותרתי כשידיי על ראשי וכשזכויותיי רמוסות".

כך טוען אדווין (בני) טיש, המשקיע השני בגודלו בחברת ווייטווטר, העוסקת בפתרונות טכנולוגיים ובאספקת מערכות מתקדמות למניעה, התראה וטיפול במים שעברו זיהום, בתביעה בסך כ-15 מיליון שקל שהגיש היום (ג') נגד יוגב, יו"ר ומייסד ווייטווטר ומי שהיה הממונה על אגף התקציבים באוצר, ונגד החברה.

לדברי טיש, החל משנת 2008 יוגב שיכנע אותו להשקיע בחברה סכומי-עתק, תוך שהתחייב כלפיו כי היא עתידה להגיע למחזור שנתי של 100 מיליון דולר עד לשנת 2013 ולהפוך להיות "הצ'ק-פוינט של המים, אך בדיעבד כל שנותר מהבטחות אלה הוא לקיחת צ'ק מטיש".

תחזיות חסרי כיסוי

לטענת טיש, בדרכים שונות "'שרף' יוגב מאז כניסתו לחברה למעלה מ-50 מיליון שקל, ללא כל בסיס ותוך שהוא מדרדר את החברה לעברי פי פחת".

וייטווטר היא קבוצת בקרה ואבטחת מים שהחזיקה ב-4 חברות: צ'קלייט; גלקון, העוסקת בניהול ובקרה של מערכות מים לצורכי גינון עירוני וחקלאות; Whitewater Security, המספקת פתרונות כוללים לביטחון מים; ו-Whitewater Well, העוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרי שליטה ובקרה על תהליכי הפקת מים.

בראש החברה עומד, כאמור, יוגב, והמשקיעה המרכזית בה, מלבד טיש, היא אשת העסקים חנה גרטלר.

באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה, שי שרביט ואיתי ויגודה ממשרד ברנע ושות', טוען טיש כי בשנת 2009 הוא החליט לבחון מספר אפשרויות השקעה בישראל ונפגש עם יוגב. לטענת טיש, "במהלך אותה שנה, לאחר דין ודברים ולאחר שורה של הבטחות ומצגים מצדו של יוגב, ולאור התחייבויותיו לפיהן הוא מחויב במאת האחוזים לחברה, השקיע מר טיש בשלב ראשון 3.2 מיליון דולר".

לטענתו, בהמשך התברר לו כי יוגב הציג לו מצגים התחייבויות ותחזיות חסרי כיסוי, ובהם "תחזיות פיננסיות שהתגלו כמגמתיות, מנופחות ומעוותות, ש'נחתכו' באופן חד ושרירותי זמן קצר לאחר שהתובע שודל להשקיע מיליוני דולרים - והכול בדרך עקלקלה ובמירמה".

עוד נטען בתביעה כי אחזקה מהותית של החברה בחברת-הבת Whitewater Well התבררה כמשענת קנה רצוץ, ו"מצגים מפורשים של יוגב, כאילו סכסוך שבו הייתה מעורבת החברה הנו 'טכני' ו'מינורי', התבררו כשקריים ומוטים והובילו לאובדן אחת מהשקעותיה המרכזיות".

טיש מוסיף כי יוגב הבטיח לו שיגן על זכויותיו, אולם "לאחר שהשיג את מבוקשו, משעה שהחל לחשוש כי מארג הכזבים שטווה עשוי להיחשף לעיני כל - לא בחל בשום אמצעי על מנת לרמוס בבוטות את זכויותיו המהותיות של טיש בחברה".

"טענות-סרק"

מווייטווטר נמסר בתגובה כי "תביעתו של טיש היא תביעת המשך קנטרנית וחוליה נוספת במסע לחצים והשמצות חסרות בסיס של שותף זוטר בווייטווטר, שנמשכת למעלה משנה, ושאודותיה כבר פורסם לפני חצי שנה בעיתון 'מעריב'".

לדברי החברה, "אין דבר בטענותיו ההזויות וחסרות הבסיס של מר טיש, שעסוק בניסיונות לסחוט מחברת ווייטווטר זכויות וכספים שלא מגיעים לו".

עוד מסרה וייטווטר כי "שני משרדי עורכי דין שייצגו את טיש בעניין פרשו, ועורך דין נוסף מנהל נגדו הליך בוררות עקב אי-עמידה של טיש בהסכמים בעניין ווייטווטר, אצל השופטת בדימוס שרה פריש. דברים אלה רק מדגישים עד כמה מדובר בטענות-סרק ריקות מתוכן.

"יש להדגיש כי טיש מתחמק מהליך בוררות קיים, שנעשה בפני השופט בדימוס בועז אוקון, ושלבקשתו הושהו באופן זמני, ומנסה להשתמש בתקשורת כאמצעי לחץ לא לגיטימי על ווייטווטר ובעליה. תגובת ווייטווטר תתברר בפני הגורמים השיפוטיים המוסמכים".