ראיה חדשה בפרשת ההתנצלות של חדשות 10 בפני אדלסון?

תנועת "הצלחה" ביקשה מביהמ"ש העליון להגיש כראיה קטע מתמלול שבו מנכ"ל ערוץ 10 לשעבר, יוסי ורשבסקי, אומר לכאורה כי "ההתנצלות לא הייתה בסדר"

פרשת ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון מסרבת לגווע. תנועת "הצלחה" הגישה לבית המשפט העליון בקשה להגיש כראיה קטע מתוך תמלול שבו, לכאורה, מנכ"ל ערוץ 10 לשעבר, יוסי ורשבסקי, אומר כי "ההתנצלות לא הייתה בסדר".

בחדשות 10 טוענים כי אין מקום להגיש רק קטע, שכן הדברים מוצאים מהקשרם. הדיון בעליון הוא במסגרת עתירה שהגישה העמותה נגד חדשות 10 והרשות השנייה, בטענה כי ההתנצלות הייתה לא חוקית וכי הטיפול בנושא ברשות השנייה לא נעשה על-פי דין.

בהקלטה, שעל-פי המסמך שהוגש לבית המשפט נעשתה בעת ישיבת מערכת בערוץ 10, אומר ורשבסקי: "ברור שאף אחד בערוץ לא חושב שזה בסדר, כולל אני, שאני בפוזיציה לא פשוטה, אומר שזה לא היה בסדר ההתנצלות הזאת, ולא הייתה ברירה, היינו חייבים לשדר אותה. אם היה פה איזשהו ויכוח, אז אני יכול להבין את העמדה של 'בואו נבדוק וזה וזה וזה'... זה מה שיש לי להגיד. אף אחד לא חושב שזה היה בסדר. אנחנו רק צריכים לדאוג שדבר כזה לא יקרה יותר...".

הטענה היא כי הדברים סותרים את עמדת חדשות 10 כפי שהוצגה לבית המשפט, שלפיה ההחלטה להתנצל נבעה משיקולים מקצועיים וענייניים. ההקלטה נמסרה לאנשי עמותת "הצלחה", עו"ד אלעד מן ובן-ציון ציטרין, על-ידי אחד המשתתפים באותה ישיבה.

בתשובת חדשות 10, שנשלחה מטעם עו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות' , נכתב כי "אין כל חידוש בציטוט".

בתשובה נכתב עוד כי "לא ניתן להגיש משפט קטוע וחלקים מדבריו של ורשבסקי, לא כל שכן כאשר הקשר הדברים אינו מוסבר. יתרה מכך, מקובץ ההקלטה שהועבר אלינו עולה עוד כי חלקי המשפט הקטועים של ורשבסקי נחתכו והוצאו מהשיחה המלאה, ולא נותר לנו אלא לתמוה אודות המניעים העומדים מאחורי ניסיונכם זה להסתיר דברים נוספים שייתכן שנאמרו באותה ישיבה".