הירידות בבורסה התמתנו בסיום; סלקום, פריגו ופרטנר עלו

המשקיעים הגיבו למדד המחירים לצרכן לדצמבר 2012 - אשר פורסם אמש ■ סוגיית תקרת החוב בארה"ב ממשיכה להעיב ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-807 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ד') בירידות על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אמש, בעוד המשקיעים הגיבו לראשונה למדד המחירים לצרכן לדצמבר 2012 - אשר פורסם אמש. בשעה האחרונה התמתנה המגמה השלילית. בחו"ל, ממשיכים המשקיעים להמתין לחדשות בדבר סוגיית העלאת תקרת החוב של ארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-807 מיליון שקל.

האינפלציה ב-2012 הסתכמה ב-1.6% - מתחת לאמצע יעד המחירים של הממשלה, העומד על 2% (יעד של 2-3%), כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו אמש, והציגו את האינפלציה לחודש דצמבר 2012 ולשנה כולה. בין הסעיפים הבולטים שהתייקרו: סעיף הדיור עלה בשנה החולפת ב-3.3%, מחירי החשמל ב-8.8%, הדלק עלה ב-5.1%, הסיגריות זינקו ביותר מ-21%, שכר הדירה עלה ב-2.8%, והשירותים הרפואיים התייקרו ב-5%. (לסיפור המלא)

תגובות למדד: " סל הקניות מצטמק - והחשבון רק עולה"

עוד בזירת המאקרו המקומית, נמשכת סאגת הגירעון הממשלתי (שפורסם בשבוע שעבר והתגלה ככפול מהיעד המקורי) - כאשר בכיר נוסף באוצר, גל הרשקוביץ הממונה על התקציבים, התייחס אמש לסוגיה: "תחזית ההכנסות שגיבש האוצר במחצית השנייה של 2010 הייתה סבירה למועד ולמציאות בהם היא גובשה", אמר בראיון ל"גלובס". "הממשלה הבאה תעשה הכל להתמודד עם הגירעון".

סוגיית תקרת החוב האמריקאי המשיכה גם היום להטריד את המשקיעים - בעוד המחוקקים בארה"ב ינסו לאשר את העלאתה, בכדי למנוע "שיתוק" של הממשל כבר בעוד כחודש. בסיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

המלצה חמה על ביוליין

גיוון המשיכה לרכז עניין לאחר שאישרה אתמול את חשיפת "גלובס" משלשום, והודיעה כי היא מפסיקה את המגעים לרכישתה או למיזוגה, כחלק מהאסטרטגיה להרחיב את הצמיחה שלה ולמקסם את הערך לבעלי מניותיה.

גבעות עדכנה הבוקר כי האפשרות לעיכוב של חודשיים בתחילת עבודות ההכנה לקראת קידוח "מגד 6" הוסרה.

בריינסוויי הודיעה אתמול כי קיבלה אישור לשווק את מכשיר ה-Deep-TMS של החברה בחולי דיכאון, בקנדה. זאת, מספר ימים לאחר קבלת האישור מה-FDA לשווק את המכשיר בארה"ב. (לסיפור המלא)

פלוריסטם במוקד לאחר שדיווחה על כך שקיבלה את אישור מכון פול-ארליך, הרשות הרפואית בגרמניה לאישור תרופות ביולוגיות, להתחיל בשלב השני (Phase II ) של הניסויים הקליניים בתאי גזע מהשלייה, PLX-PAD, לחולים הסובלים מצליעה בינונית לסירוגין (IC), תת מחלה של מחלת טרשת העורקים.

ביוליין זכתה אתמול להמלצה אוהדת מאוד בתקשורת הזרה לקראת פרסום תוצאות הניסוי בתרופת ה-BL-1020 לטיפול בסכיזופרניה - תרופה האמורה להתחרות בתרופה הפופולרית של ג'ונסון אנד ג'ונסון, ריספרדל, הנמכרת במיליארדי דולרים בשנה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]